2015. február 24. 11:40   |   Autoblog
címkék:  

A világ leggyorsabb kupéja

A Brabus az idei genfi szalonra időzítette a legnagyobb durranását, az S 63 AMG Coupéból képzett Brabus 850 6.0 Biturbót, amely jelen állás szerint a világ legerősebb és leggyorsabb összkerékhajtású kupéja. Az autó vevőköre ezúttal is valószínűleg a Közel-Keletről kerül majd ki.

A Brabusnál hagyománnyá vált az egyes AMG csúcsmodellek teljesítményének maximálisra, a még engedélyezett szintre feltornázása, hogy gyakorlatilag minden esetben sebességrekorder autó szülessen. A Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe alapja a Mercedes-Benz S 63 AMG, amelynek 5,5 literes V8-as biturbó erőforrását alaposan átgyúrták, hogy eget rengető teljesítményt hozzanak ki belőle.

A munka minden esetben a gyári erőforrás lökettérfogatának növelésével indul, mert a Brabus jelmondata szerint a köbcentiméter csak még nagyobb köbcentiméterrel helyettesíthető. Egy speciális, hosszabb löketű főtengely, nagyobb hengerfuratok és nagyobb kovácsolt dugattyúk beépítésével a lökettérfogat 5461-ről 5912 köbcentiméterre gyarapodik. Ezzel természetesen a folyamatnak nincs vége, a gyári feltöltőket nagyobbra cserélik, átalakítják a leömlőket és, egyedi fémkatalizátorokat építenek be, a kipufogórendszert pedig rozsdamentes acél rendszerre cserélik aktív pillangószeleppel. Emellett a szívótraktust is átformálják, hogy könnyebben levegőzzön a motor. Karbon szívócsövek és direktszűrök állnak szolgálatba, a töltőlevegő hűtő csöveit pedig aranyfóliával tekerik be. A nagyteljesítményű komponensek működését új vezérlés koordinálja, amely többek között az Euro 6 normának való megfelelést is szavatolja.

A kiterjedt módosításoknak köszönhetően a Brabus 850 6.0 Biturbo aggregát 585 helyett 850 lóerőt présel ki magából 5400-as főtengely-fordulatnál, a gyárilag is lenyűgöző, 900 Nm-es nyomaték pedig bődületes 1450 nm-re emelkedett, amely 2500 és 4500-as fordulatszám között használható. Ahogy minden esetben, ezt az értéket 1150 Nm-re fojtja le az elektronika a hajtáslánc hosszú életének megőrzése érdekében. Az erő egy hétfokozatú automataváltón keresztül zúdul a kerekekre (a Brabus egy 4MATIC rendszerrel bíró modellt választott alapul), lényegében veszteség nélkül, így a kétajtós 3,5 másodperc alatt katapultál százra (széria: 3,9 mp), 9,4 szekundum alatt felviharzik 200-ra és csak a gumik véges teljesítőképessége miatt áll meg 350 km/óránál.

A brutális S-osztály kupé még 300 km/óra fölött is rendkívül stabilan fogja az utat, amely a szélcsatornában tökéletesített aerodinamikai kiegészítőknek tudható be. Előre egy új karbon lökhárítót tettek fel, amely versenyautós érzést kelt, ugyanakkor csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt. A hátsó karbon diffúzor és a diszkrét élspoiler együttesen ugyancsak jótékony hatással vannak a stabilitásra és nem mellesleg jól is néznek ki. Sokat dobnak a megjelenésen a kovácsolt kerekek is, amelyek a Mercedes S-osztály kupéhoz 18-22 colos méretben állnak rendelkezésre. A képeken látható autóra 21 colos Monoblock F keresztküllős felniket csavaroztak, gyönyörű „arany króm” színben. Ezek mérete elöl 9 x 21, hátul 10,5 x 21, amelyekre 255/35 és 295/30 méretű abroncsokat feszítettek. A gumik és a sárvédők közti távolságot 15 mm-es ültetőmodul csökkenti.

A 850 6.0 Biturbo Coupe utasterét a Brabus azonban nem a megszokott módon alakította át. Első osztályú, puha és lélegző Mastik bőrrel, elképesztően igényesen húzták át a kabint, a szegélyek és a díszvarrások pedig réz színűek. Kínosan odafigyeltek a részletekre is, a normális esetben ezüstszínű szellőzőket, kapcsolókat és gombokat, de még a hangszórók rácsait is a felnikkel megegyező arany festékbe mártották. Összesen 219 különböző alkotórészt kezeltek ily módon. Mindezt a fekete Alcantara mennyezet és a gyári fabetéteket váltó, lakkozott szénszálas betétek egészítik ki, amelyek némi sportosságot csempésznek a fényűző környezetbe. Nem maradhattak ki a megvilágított küszöblécek, ahogy az állítható színű belső világítás és a 400 km/óráig kalibrált kilométeróra sem.

A Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe komplett járműként vagy átépített darabként is megvásárolható. Közelebbről a Genfi Autószalonon lehet megismerkedni vele, ahol talán az árát is elárulják az érdeklődőknek.