2006. január 31. 05:40   |   Autoblog
címkék:  

Subaru Impreza teszt

Decemberben érkezett meg a Budai Team műhelyébe az új N csoportos Subaru Impreza, ami teljes átvizsgáláson esett át. Miután pedig a Magyarországon élő Eran Friedman, szerette volna kipróbálni az autót, az első kétnapos teszten is átesett az Impreza.

 

Maricsek Miklós (csapatvezető): “Még decemberben keresett meg minket Őry Tamás, hogy lenne egy érdeklődő az autóra, aki szeretné kipróbálni, és hogy szervezzünk neki egy tesztet. Mivel Eran korábban még nem versenyzett, úgy állítottuk össze neki a programot, hogy a lehető legjobban megismerkedhessen az autóval. Meghívtuk a tesztre Béres Józsikát (ifj. Béres József) akitől az autót vettük, hogy vezetéstechnikai tanácsokat tudjon adni, illetve Táborszki Attilát kértük meg, hogy vállalja a navigátor szerepét. Attila nagyon sok versenyző mellett ült már, nagyon rutinos navigátor, és úgy gondoltuk, hogy sokat tud segíteni.

A tesztet egy 1,9 km-es pályán kezdtük, ahol először Béres Józsika vitte Erant, majd Eran ült a volánhoz, és Táborszki Attila navigált neki. Délután egy közel 3 km hosszú, technikásabb pályán folytattuk a tesztet sötétedésig. Másnap a reptéren bójáztunk ki egy pályát, ahol nyugodtan gyakorolhatta a féktávokat, hiszen volt hely hova csúszni. Délután visszamentünk az első pályára, és ott megint ment tízet. Itt lemérhettük, hogy Eran nagyon sokat fejlődött a két nap alatt, neki is tetszett az autó, és elképzelhető, hogy az idén a rali 2-es bajnokságban fog indulni, hogy minél több tapasztalatot szerezzen.

Az autó nagyon jól viselkedett. Bebizonyosodott, hogy nagyon jó N csoportos autót vásároltunk. Mindössze két féltengelytörésünk volt a két nap alatt. Ez valószínűleg Eran rutintalanságából adódott, hiszen egy utcai sofőrnek nem könnyű megszokni, hogy a hajtásláncot folyamatosan megfeszített állapotban kell tartani, nem szabad úgy megterhelni, hogy két alkatrész még nem feszül tökéletesen egymáshoz. Béres Józsika is nagyon jól érezte magát a teszten, úgyhogy megállapodtunk vele, hogy amikor csak teheti, eljön a magyar versenyekre. Ez azért is nagy segítség, mert vezetéstechnikailag és műszakilag is tökéletesen ismeri az autót, hiszen valamennyi versenyautóját ő maga építi.”