2015. április 23. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Ötcsillagosra tört az új Suzuki Vitara – videóval

Négy új autót zúzott össze az Euro NCAP. Ezek közül a Suzuki Vitara és a Renault Espace a maximális, ötcsillagos minősítést kapta, míg a Mazda2 és a Fiat 500X csupán négyet szerzett meg a szigorított teszten.

Négy új autó eredményeit tette közzé az Euro NCAP legfrissebb törésteszt-sorozata után. A vizsgált alanyok között kettő maximális, míg kettő négycsillagos eredményt ért el.

A legjobb eredményt meglepetésre a Suzuki Vitara érte el (89% felnőtt, 85% gyermek utas, 76% gyalogos védelemmel és 75%-os biztonsági segédberendezések értékekkel).

Közvetlen mögötte szerepel a Renault Espace (82, 89, 70, 80%-os értékekkel). Az Espace esetében egy frontális ütközésnél előfordulhat, hogy a műszerfal sérülést okozhat a jobb elől ülőnek, illetve oldalsó (oszlop) becsapódásnál a vezető oldali hátsó ajtó kinyílt, ezekért vontak le a bírák pontokat a franciától.

Sajnos a Fiat 500X és a Mazda2 már nem szerepeltek ennyire fényesen, bár négycsillagos értékeik sem számítanak rossznak az évek alatt sokat szigorított tesztet követően. Az olasz „versenyző” 86%-os felnőtt utas védelme például jobb az ötcsillagos Espace-énál, s még gyermekvédelmét is 85%-osra taksálták, azonban 74%-os gyalogosvédelme és csupán 64%-os biztonsági berendezés értékei már lehúzták a végső pontszámot. Például a balesetmegelőző vészfékasszisztens nem alaptartozéka a crossovernek, míg az előbb említett két vizsgált alanynál ez mindegyik felszereltség mellé jár.

Végül a városi kisautó Mazda2-esből is összetörtek néhányat a szervezet emberei, és ezek alapján kijelenthető, hogy a modell is biztonságos, hisz 86%-os felnőtt utas védelme mellé 78%-os gyermekvédelem társult, melyet a 84%-os gyalogosvédelem csak tovább javított, azonban a Fiat 500X-hez hasonlóan a japán miniből is kihagyták a mérnökök a vészfékasszisztenst, erre pedig úgy tűnik, nagyon harapott az Euro NCAP.