2015. április 23. 17:44   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Jön a belépőszintű Audi TT

Németországban már megjelent a legolcsóbb, 1.8 literes TFSI benzinmotorral szerelt Audi TT. A Coupéért átszámolva 9,63 milliót kérnek, míg itthon egyelőre még a 2.0 TDI a legolcsóbb, ami 11,48 millióba kerül.

Lefelé bővült az új Audi TT motorkínálata. Egy 180 lóerős 1.8 TFSI csatlakozott az eddig csak 2.0 literes aggregátokkal szerelt kínálatba, így árban is beesett a tízmilliós skála alá a négykarikás örömautó.

Legalábbis Németországban, ahol a Coupé 32 100 euróba – mintegy 9,63 millió forintba – kerül, azonban Roadsterként is elérhető az 1.8-as, ezt 34 500 euróért, vagyis 10,35 millió forintért kínálja odakint az Audi.

Egyébként ezzel a négyhengeressel sem lesz szégyellnivalója a kis sportautónak, ugyanis a 180 lóerő (132 kW) mellé 250 Nm-es forgatónyomaték társul, melyeknek köszönhetően a kézi váltóval szerelt Coupé 6,9 alatt futja majd a 0-100-as sprintet, míg végsebessége 241 km/óra lesz – S tronic automatával kereken 7 szekundumra számíthat a vezető ugyanekkora végsebesség mellett. A nyitható tetejű változat manuális kulisszával szerelve 7,2 másodperc, automatával pedig 7,3 alatt tudja le a százas skálát, s meg sem torpan 237 km/óráig. A gyártó állítása szerint az új változatok átlagfogyasztása 7,0 és 7,7 liter között mozog majd.

Azt egyelőre nem tudni, hogy Magyarországon mikor mutatkozik be az alapnak szánt TT, addig pedig be kell érnünk a 184 lóerős 2.0 TDI Coupé 11 483 720 forintos kezdőárával, míg benzinesként a 230 paripás (169 kW) 2.0 TSI 12 091 250 forintos extrák nélküli vételára jelenti a belépőt a négykarikás klubba.