2015. április 29. 19:05   |   Autoblog
címkék:  

Itt az alap Audi TT

Júliustól az Audi TT 180 lovas turbómotorral is elérhető lesz, ami mindkét modell esetében a belépő szintet jelenti. A TT Coupé 1.8 TFSI már 10 412 000 forinttól, míg a TT Roadster 1.8 TFSI 11 342 100 forinttól vásárolható meg, ám vezetési élmény tekintetében alig maradnak el az erősebb modellektől.

A turbófeltöltős 1.8 TFSI motor az 1250-5000 1/min közötti fordulatszám-tartományban éri el a 250 Nm maximális nyomatékát. Részleges terhelés mellett, a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében egy szívócsatorna-befecskendező egészíti ki az FSI közvetlen befecskendezését. Az Audi valvelift system folyamatosan változtatja a kipufogószelepek emelésének mértékét, ezzel még érzékenyebb gázadási reakciókat kölcsönözve a motornak. A hőmenedzsment kompakt forgótárcsás vezérlésű modulja és a hengerfejbe integrált kipufogóleömlő egyaránt a motor hatékonyságának növelését szolgálja.

A hatfokozatú kézi váltós TT Coupé 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, míg a választható S Tronic automataváltóval mindez 7,0 másodpercet igényel. A csúcssebesség 241 km/óra. A Roadster esetében az értékek rendre 7,2 és 7,3 másodperc, maximális sebessége mindkét sebességváltóval 237 km/óra. Az 1.8 TFSI Coupé átlagfogyasztása mindössze 7-7,6 liter/100 km, míg a TT Roadster 1.8 TFSI 7,1-7,7 literrel éri be vegyes üzemben.

Az Audi az új TT generációt az új belépőszintű motorok mellett három, kétliteres motorváltozattal is szállítja. A TT 2.0 TDI ultra 380 Nm nyomatékkal és 184 LE teljesítménnyel átlagosan mindössze 4,2 liter üzemanyagot fogyaszt, így szegmense leggazdaságosabb modellje. A 2.0 TFSI két teljesítménylépcsővel szerepel a kínálatban: a TT 230 LE teljesítményű és 370 Nm nyomatékú, míg a TTS adatai 310 LE és 380 Nm. A TTS Coupé a 0-ról 100 km/h-ra történő sprintet 4,6 másodperc alatt teszi meg.