címkék: oettinger, r500, tuning, volkswagen golf, wörthersee, wörthi-tó
Nagyon komoly tuningot rakott az Oettinger VW Golf alá
A német tuner elkészítette az eddigi legerősebb Volkswagen Golfot R500 kiegészítőnévvel. Az autót kis szériában ráadásul készíteni is fogja az Oettinger, darabonként átszámítva több mint 45 millió forintért.
Bemutatta az eddigi legerősebb és egyben legdrágább Volkswagen Golfot az Oettinger a Wörthi-tónál.
Az R500 egy komoly átirata a gyári R változatnak, így többek között a 2.0 literes alapmotort is kiszerelték a mérnökök, hogy helyére az Audi TT RS-ből is ismerős 2.5 literes öthengeres aggregátot pakolják. Azonban itt még nem állt meg a munka, ugyanis egy új turbó, kovácsolt dugattyúk, valamint egy új motorvezérlő szoftver installálásával a teljesítményt sikerült 518 lóerőre (381 kW) hizlalni, amihez 680 Nm-es csúcsnyomaték társul.
Így az összkerékhajtású Golf 3,4 másodperc alatt katapultál nulláról százra, miközben végsebessége meghaladja a 300 km/órát. Akinek ez nem lenne elég, jó hír, hogy a tuner egy 600 (441 kW), egy 650 (478 kW) és egy 750 lóerős (551 kW) verzió fejlesztésén is dolgozik.
A komoly erőtöbblethez hasonlóan szigorú külső és belső is társul, így kerültek például 20 collos ATS kovácsolt felnik a szélesített kerékjárati ívekbe, illetve durván lejjebb húzott lökhárítók előre és hátulra (utóbbinál diffúzorral együtt), valamint egy méretes hátsó szárny a hátsó ablak tetejére.
A belsőt a bőr sportülések, illetve hasított-bőr, és festett műanyag kiegészítők dobják fel. A teljes munka ára legkevesebb 150 ezer euró (több mint 45 millió forint), a felső határt pedig csak a megrendelő pénztárcája szabhatja meg.