2006. április 25. 15:39   |   Autoblog
címkék:  

Caterham Superlight R400

A Caterham brit autóépítő cég egy új modellel jelentkezett, a Superlight R400 egy újabb adrenalin növelő sportkocsi.


Erő és a minél kisebb súly. Ez a sikeres sportkocsi építés egyik receptje.  A Caterham brit sportautó gyártó cég most új fejlesztésű vázszerkezetére alkotott meg egy extra könnyű, kétüléses méregzsákot.

A külső leginkább a Lotus Super Sevenre hasonlít, a Caterham azonban nem nagyon foglalkozott a külcsín és az utastér kidolgozásával. Mindent a súlycsökkentésnek és a menetteljesítménynek rendeltek alá. A sárvédőket, az autó orrának egy részét extra könnyű karbon-üvegszálas kompozitból készítették. A szélvédő anyaga sem üveg, hanem kompozit, ami szintén újabb kilókat jelentett. A két kagylóülést sem hagyományos, hanem ultrakönnyű anyagból alakították ki.

Viszont 14 százalékkal sikerült nővelniük a csővázas karosszéria torziós merevségét, aminek előnye a tempós kanyarvételeknél mutatkozik meg.

Az R400 lelke az új fejlesztésű, 2,0 literes, alumíniumöntvény Cosworth motor, aminek a teljesítménye 210 lóerő 7600 fordulat/percnél, maximális forgatónyomatéka pedig 203 Nm 6300-as fordulaton. Ettől a 210 LE-től nem ájulunk el, de ha hozzátesszük, hogy csupán 525 kg-t kell mozgatnia, már másképp hangzik.

A Caterham Superlight R400 eléri a 400 lóerő/tonna lóerő/súly arányszámot. Aki még ennél is többet szeretne, annak a brit gyár épít egy ennél is vadabb sportkocsit, a Caterham CSR-t, ami 50 LE-vel erősebb, mint az R400. Azért az R400-nak sem kell szégyenkeznie, a 3,8 másodperces 0-100 km/h-s sprintjével és a 225 km/órás végsebességével.

Jó hír, hogy a Caterham ára csökkent elődjéhez, a C400-hoz képest. Aki saját maga akarja összeszerelni az R400-ast, annak 10 300 000 forintot kell fizetnie. Aki nem akar az autó építésével foglakozni, annak egymillió forinttal többet kell kiadni az Superlight R400-ra.