2015. augusztus 04. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

Elkészült az új Mitsubishi Pajero Sport

A Mitsubishi hét év után váltja le ázsiai húzómodelljét, a Pajero Sportot, amelyet ezután is Thaiföldön fog gyártani. A hétüléses SUV természetesen megkapja a márka legendás összkerekes hajtásláncát és nyolcfokozatú automataváltóval is elérhető lesz. Az egyéni megjelenésű terepest 90 országban tervezik forgalmazni, Európa azonban kimarad.

Az új Pajero Sport külseje hangsúlyosan sportos, ugyanakkor eleganciát sugalló krómozott elemekben is gazdag, itt-ott pedig érdekes megoldásokat tartogat. Az eleje a jelenlegi márka dizájn evolúcióját képviseli, oldalról szokatlanul nagy nyílást hagyó kerékjáratok jellemzik, míg hátul a függőleges elrendezésű, mélyre lefutó lámpatestek keltenek feltűnést rajta. Összességében azonban nem mutat rosszul és utastere is a sportosan elegáns vonalat viszi tovább.

Ezen kívül az új modell stabilitása és futása is jobb lett, zajszintje pedig jelentősen csökkent. Rengeteget javítottak a szigetelésen és az erőforrást is lecserélték. A Pajero Sportot az új L200-ban debütált 2,4 literes turbódízel motor mozgatja, amely 150 és 180 lóerős teljesítménnyel kerülhet be az autóba. Újdonság a 8-gangos automataváltó, amelyet ehhez a modellhez fejlesztettek ki és az új motorral együtt 17 százalékos fogyasztás-megtakarítást hoznak.

A Pajero Sportot számos aktív biztonsági és vezetői asszisztens rendszerrel is ellátták, mint például az ütközés elkerülő rendszer, a holttér-figyelő (az első Mitsubishi modellen), az elektromos kézifék (szintén első alkalommal), vagy a 360 fokos kamera.

A terepjáróban a továbbfejlesztett Super-Select 4WD-II négykerék-hajtási rendszer kapott helyet, amelyet első ízben off-road móddal és lejtmenet-vezérlővel is kiegészítettek. A nagyobb gázlómélységgel egyetemben ezek az újdonságok még tovább javítják a Pajero Sport terepjáró képességét.

Az új Pajero Sportot Thaiföldön, a Mitsubishi Laem Chabang üzemében fogják gyártani, ahol a 400 ezer példányban elkelt elődöt is összeszerelték. A forgalmazás ősszel indul, s Thaiföld után a kocsi bemutatkozik Ausztráliában, más ázsiai országokban, a Közel-Keleten, Afrikában, Latin-Amerikában és Oroszországban. Az európai forgalmazásról egyelőre nem esett szó.