2015. szeptember 22. 18:00   |   Autoblog
címkék:  

Alapos felújításon esett át a Mitsubishi Outlander

A Mitsubishi népszerű crossovere, az Outlander mindenre kiterjedő felújításon esett át, melynek során több mint száz ponton módosították. Vonzó, kifejező dizájnt, minőségibb, csendesebb belsőt és korszerűsített hajtásláncot kapott.

Az Outlander első két generációjából a Mitsubishi összesen 960 ezer darabot adott el, a 2012-ben bemutatott harmadik nemzedékből pedig a mai napig 320 ezer darabot vásároltak (ebből 94 769 Európában). Mára az Outlander a Mitsubishi húzómodelljévé vált, a PHEV pedig Európa legkedveltebb plug-in hibrid járműve lett 40 ezres vásárlói bázisával.

A Mitsubishi három év után elérkezettnek látta az időt a modell frissítésére, melynek során több mint száz ponton javítottak, illetve korszerűsítettek az autón. A jármű mindenekelőtt magára öltötte a tavalyi Párizsi Autószalonon bemutatott Outlander PHEV Concept-S arcát, amelyet később más modellekre is átültetnek majd. A kétoldalt elhelyezett krómozott idomok, a fekete középső rész és az éles metszésű LED-es fényszórók miatt az új front igencsak dinamikus hatást kelt, és kiemeli a SUV-tömegből az autót. Az Outlander emellett oldalról és hátulnézetből is sportos, megjelenésén nem lehet fogást találni. Mindenképpen az egyik legtetszetősebb jármű a szegmensben.

A belső térben is komoly változások történtek. Újak és kényelmesebbek az első ülések, újak a kárpitanyagok, kicserélték a kormánykereket, új, fekete díszítéseket és jobb minőségű mennyezetkárpitot alkalmaztak, továbbá puhább anyaggal borították a középkonzolt. Ezen kívül automatikusan sötétedő belső tükröt szereltek be és egyszerűsítettek a navigációs rendszer kezelésén. A csúcsfelszereltségű modellek finomabb bőrhuzatot kaptak, fekete vagy világosbarna színben és ezüst, illetve piros szegélyvarrással. Emellett egy új, sportos üléshuzat is elérhetővé vált, egyedi bőr/szarvasbőr kivitelben. A PHEV modell egyedi műszerfali és ajtódíszítéseket kapott, továbbá kormánykerék és szélvédő fűtéssel, valamint LED-es belső világítással gazdagodott. Kívülről újdonságok a cápauszony antenna, az ezüst tetőlécek (eddig fekete volt), valamint a színre fújt alsó rész.

Műszaki téren a legfontosabb újdonság, hogy beépítették az Outlanderbe a Lancer Evolution Super-All Wheel Control (S-AWC) rendszerét. A dinamikus vezérlő rendszer része az Active Yaw Control (AYC), amely a bal és a jobb oldali kerekek között variálja a nyomatékot, valamint az aktív első differenciálmű. Az S-AWC-nek köszönhetően jobb az autó iránytartása és egyenesfutása, sávváltáskor és más manőverek során stabilabban viselkedik, továbbá a tapadása is jobb. Az Outlanderben négy menetmód közül lehet választani: Eco módban csak az első kerekek hajtanak, Normal módban a hajtónyomaték optimálisan oszlik el a kerekek között, Lock módban összezár a hajtás, a Snow, azaz hó mód pedig nedves, csúszós körülmények közé való.

A 2 literes, 150 lóerős benzines és a 2,2 literes, ugyancsak 150 lovas dízelmotort is átfésülték a Mitsubishi mérnökei. Hatékonyságuk javításán dolgoztak, csökkentették fogyasztásukat és károsanyag-kibocsátásukat. Az extraként rendelhető CVT fokozatmentes váltó is vadonatúj. A dízelmotor Euro 6-os normájú lett. Az Outlander PHEV hajtáslánca is finomhangoláson esett át, melynek során csökkent a széndioxid-kibocsátása, ugyanakkor javult a reakció- és gyorsító képessége.