2015. október 07. 16:00   |   Autoblog
címkék:  

500 lóerővel jön a BMW M4 GTS

Bemutatták az exkluzív, versenypályára termett BMW M4 GTS-t, amely új szintre emeli az M4 Coupé menetdinamikai tulajdonságait. A Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján a sportmodell 7:28 perces köridőt teljesített, amely a limitált szériás különleges kiadás képességeinek egyértelmű bizonyítéka. A valaha készített legerősebb BMW M4 mindeközben kiválóan alkalmas hétköznapi használatra is.

A BMW M GmbH a BMW M4 GTS sportmodell bemutatásával a BMW M3 1986-os megszületésének 30. évfordulóját ünnepli, egy 700 darabos limitált széria elkészítésével. Az egyedülálló négykerekű mindeközben a BMW M tervezőmérnökeinek újítási kvalitásait és hajtáslánc-kialakítás, futómű-összehangolás, valamint könnyűszerkezetes járműépítés terén mutatott átfogó szaktudását is hirdeti. A BMW M3/M4 modellsorozat első nagyteljesítményű különleges kiadása a vállalatcsoport számára kiemelt jelentőségű észak-amerikai piacon is elérhető lesz, most először.

A BMW M4 GTS motorházteteje alatt a BMW M3/M4 3.0 liter lökettérfogatú, soros hathengeres erőforrása dolgozik, a benzinüzemű turbós motor teljesítményét azonban ez esetben az innovatív vízbefecskendező rendszer sorozatgyártásra kész változata fokozza. A vízbefecskendező rendszer jelentős teljesítmény-többlethez juttatja a motort, immár 500 lóerőt és 600 Nm nyomatékot ad le, miközben az átlagfogyasztása és károsanyag-kibocsátása nem változott. Az M4 GTS álló helyzetből 3,8 másodperc alatt katapultál százra, miközben végsebessége 305 km/óránál maximált.

Az M4 GTS száraz tömege 1510 kilogramm (menetkész tömeg: 1585 kilogramm), a lóerőnként 3,0 kilogrammos súly-teljesítmény arány tökéletes alapot biztosít a kimagaslóan dinamikus vezetés élményéhez. A szigorú tömegcsökkentési eljárások a karosszériaelemeken kívül az utasteret is áthatják. A karosszéria-elemek mögött szénszálas kagylóülések, könnyűszerkezetes középkonzol, az első ülések mögött könnyűszerkezetes panelezettség és csomagtér-elválasztás, könnyűszerkezetes ajtókárpitok és hátsó oldali panelek, valamint a hagyományos kilincsek funkcióját betöltő ajtóbehúzó fogantyúk kaptak helyet.

A BMW M4 GTS sportmodell külsején az újratervezett motorháztető, a tető és az állítható első koptató is szénszál-erősítésű műanyagból készült. Az állítható hátsó légterelő szárnyat is ebből a könnyű, mégis rendkívül masszív anyagból formázták meg a tervezők. A limitált kiadás hátsó részének leglátványosabb kiegészítőjét két összetett, CNC-megmunkálású alumínium konzol rögzíti a szénszálas csomagtérajtóhoz, ezzel is demonstrálva, hogy minden egyes részlet hozzájárul a súlycsökkentéshez. A hátsó légterelő szárny a hátsó lökhárító alatt elhelyezett – szintén szénszálas – diffúzorral együttműködve a légellenállás csökkentését és a hátsó tengelyre ható leszorítóerő növelését szolgálja. A kipufogórendszer titán kipufogódobot kapott, amely 20 százalékos súlycsökkentést eredményezett.

A szériafelszereltség részeként kínált hétsebességes M duplakuplungos automataváltó a hátsó tengelyre továbbítja az erőt, mindegyik vezetési szituációban a lehető legoptimálisabb sebességi fokozatot kapcsolva. A sofőr a kormány mögötti váltófülekkel vagy a sebességváltó előválasztó karjával akár manuálisan is kapcsolgathat. A Drivelogic váltóprogramot és a Launch Control elnevezésű rajtprogramot egyaránt az erőforrás megnövelt teljesítménye szerint hangolták újra a mérnökök. Az exkluzív, kovácsolt M könnyűfém keréktárcsák csillagküllős kivitelben, Acid Orange narancssárga árnyalatú és polírozott dupla tónussal gurulnak a BMW M4 GTS alatt, elöl 265/35 R19, hátul pedig 285/30 R20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokkal szerelve, amelyeket speciálisan ehhez a modellhez igazítottak.

Az egyedi hangolású, háromutas M lengéscsillapítóval szerelt kerékfelfüggesztést a BMW ügyfelei igény szerint állíthatják be, ezáltal természetesen egy-egy adott versenypálya sajátos jellegei szerint is. Az M karbon-kerámia féktárcsák tökéletes nyomáspontot és kivételesen extrém lassulást garantálnak, szélsőséges terhelési körülmények között, például versenypályás tempózás esetén is.

Az első fényszórók legendás ikergyűrűi a lehető legjobb útfelület-megvilágítást nyújtják, amelyeket a BMW M4 GTS sportmodell esetében is adaptív LED-fényszórókkal és vakítás-mentes távolságifényszóró-asszisztenssel egészít ki a gyártó. A hátsó lámpatestek L-alakú kialakítása legalább annyira jellegzetes, mint az első fényszórók megjelenése. A BMW M4 GTS modellben ráadásul szériagyártású világpremierjét ünnepli az innovatív OLED-technológiás megvilágítás.

Az OLED (organikus fénykibocsátó diódák) egy vadonatúj technológiájú fényforrás, amely teljes felületén hoz létre homogén megvilágítást – ellentétben a LED-technológiával, amely csupán egy adott ponton bocsátja ki a fényt. A fényforrás beépítési magassága mindössze 1,4 milliméter, azáltal pedig, hogy alkotóelemei egymástól függetlenül, külön-külön is aktiválhatók, a technológia a világítás-megalkotás teljesen új dimenzióját nyitja meg a tervezők előtt. Az OLED-technológia kivételes beépítési rugalmasságot biztosít, miközben páratlanul pontos megvilágítást tesz lehetővé, összetéveszthetetlen formában.

A vezető- és utasoldali M kagylóülések a letisztult utastér ékei. Eme szénszálból készült ülések hozzávetőlegesen 50 százalékkal kevesebbet nyomnak a mérlegen, mint a BMW M4 Coupé sportülései, ideális ülőpozíciót, kiváló tartásának köszönhetően pedig hosszú távú kényelmet biztosítva. Az exkluzív kagylóülések Alcantara/Merino-bőr kettős kárpitozása, a háttámlák színes M csíkozása, a hárompontos biztonsági övek és az M csíkos ajtóbehúzó fogantyúk együttesen a BMW M4 GTS versenyautós teljesítményét és egyedülálló karakterét hangsúlyozzák. A BMW M4 GTS az észak-amerikai piacra a helyi szabályozások értelmében más stílusú M kagylóülésekkel érkezik, kivágott könnyűszerkezetes háttámlákkal.

Az M sportkormányt exkluzív Alcantara huzattal és Acid Orange élénk narancssárga „12 órás” jelzéssel látták el. A hiányzó hátsó üléssor helyét egy üvegszál-erősítésű műanyag panel és egy szénszálas hátsó elem kettőse tölti ki. Mindkettőt Alcantara borítja, és együtt mintegy 40 százalékos súlycsökkentést eredményeznek. Az opcionálisan elérhető Clubsport csomag még tovább fokozza a BMW M4 GTS versenypályás képességeit. A csomag az első ülések mögött Acid Orange élénk narancssárga bukócsövet, hatpontos biztonsági öveket és tűzoltó készüléket tartalmaz.