2015. október 17. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Igazi szörnyet csinált a Dähler a BMW terepeseiből

A német Dähler Design & Technik GmbH bemutatta kétlépcsős tuningprogramját a BMW X5 M és X6 M modelljeihez. A nagyobbik erőkúra végére a 4.4 literes V8-asok 680 lóerőt és 860 Nm-t képesek kiadni magukból, amihez brutális tempó társul.

Bár alapvetően is komoly megjelenéssel és brutális menettulajdonságokkal rendelkeznek, a BMW legnagyobb M-es terepjárói, a Dähler emberei úgy gondolták, van még mit kicsikarni a behemótokban dolgozó V8-as aggregátból.

így a 4.4 literes benzintemető 575 lóerejéből és 750 Nm nyomatékából az egyes szintű motortuning után 664 paripa (488 kW) és 820 Nm lett, ami azt eredményezte, hogy a gyári 4,2 másodperces gyorsulás 3,9 szekundumra apadt, miközben a 250 km/órában korlátozott végsebességet 305-ig tolták ki a mérnökök.

Akinek ez nem lenne elég, annak készítették el a németek a második szintet, mely már 680 lóerőt (500 kW) és 860 Nm csúcsnyomatékot küld a négy kerékre. Ezzel 3,8 másodperc alatt tudható le a százas sprint, miközben a végsebesség itt is 305 km/óra lett.

Ha a megjelenés is számít, akkor a különféle 22 és 23 collos alufelnik, a rozsdamentes kipufogók és néhány egyéb kiegészítő biztos dob az M-es modellek amúgy sem gyenge kinézetén. Hogy az említett átalakítások mennyi pénzt emésztenek fel a tulajdonos számlájáról, azt nem tudni, de aki képes kiadni 40-50 milliót egy sportos terepjáróra, annak aligha fog megkottyanni a valószínűleg pármilliós műveletsorozat.