2006. január 09. 09:50   |   Autoblog
címkék:  

Jön a negyedik generációs Lexus LS

A negyedik LS nemzedék egy hosszú tengelytávú változatot is felvonultat, az igazi szenzáció azonban a világ első, nyolcsebességes automataváltója.


17 évvel az első LS széria bemutatása után a japán gyártó ismét letette a névjegyét: a negyedik LS sorozat a teljesítmény, a kifinomultság és a luxus újfajta kombinációját adja. Az LS-t egy vadonatúj, szupermodern 4,6 literes V8-as erőforrás hajtja, körülbelül 380 lóerős teljesítménnyel és 500 Nm-es nyomatékkal. A japán mérnökök – bravúrosan – ehhez egy nyolcsebességes automata váltóművet kapcsoltak, amely a világ első ilyen szerkezete személyautóban. A Lexus LS 460 0-96 km/órás sebességre így 5,5 másodperc alatt gyorsul fel. Az LS 460 emellett teljesíti majd az igen szigorú Ultra-Low Emissions Vehicle II (ULEV II) normát.


A Lexus LS 460L a gyártó történetének első hosszú tengelytávú típusa lesz; teljes hossza 5,13 méter, tengelytávja 3,07 méter (az LS hossza pontosan 5 méter, tengelytávja pedig 2,94 méter). Az LS 460-nál még nagyobb komfortot és kényelmet kínáló limuzin négyszemélyes utasterében a hátsó utasok úgy érezhetik magukat, mint egy magánrepülőgép fedélzetén. A luxus érzet megteremtésében fontos szerepet játszik a fűtött kormánykerék, a négyféle árnyalatú, különleges bőrkárpitozás, valamint a hozzá illő háromféle faberakás.

A hátsó utasok elektromosan szabályozható fotelekben foglalhatnak helyet, amelyek lábtámasszal és masszázs funkcióval is rendelkeznek. Az első ülések háttámlájából faasztalok nyithatók le, a szórakoztatásról pedig egy plafonról lenyíló 22 centiméteres monitor és az új, 19 hangszórós Mark Levinson audiorendszer gondoskodik, ami mozitermet varázsol a Lexusból. Az új LS-be testhőmérséklet-szenzorokat is beépítettek, amelyek mind a négy ülésnél segítenek szinten tartani az ideális hőmérsékletet. További luxuselemek a szervós hátsó ajtók, valamint az automatikusan nyitó/záródó csomagtér-ajtó.


Az új LS a 2006-os GS-hez és IS-hez hasonlóan a Lexus új, kifejező dizájnfilozófiája, az L-stílus szerint épült meg, elegáns, miközben erős érzelmeket ébreszt. A még jobb menetkomfort érdekében a hátsó ötlengőkaros multilink felfüggesztést teljesen áttervezték, módosították az elektromos kormányzást, és új menetstabilizáló rendszert (VDIM) építettek az autóba. A VDIM az elektromos gázpedálon keresztül integrálja és vezérli az elektronikus fékrendszert (ECB), az elektronikus kormányzást (EPS), a járműstabilizáló elektronikát (VSC), a blokkolásgátlót (ABS), a fékasszisztenst (BA) és fékerőelosztót (EBD), valamint a motor nyomatékát.

A 2007-es modellévű Lexus LS 460 és LS 460L forgalmazása előreláthatólag idén ősszel indul.