2005. december 16. 10:07   |   Autoblog
címkék:  

Techart újdonságok 2006-ban

Az általunk már bemutatott 911-es rendőrautó mellett az összes Porsche-tulajdonosnak tartogat a műhely meglepetéseket.


Kezdetnek már is itt van a 911 Turbo Cabriolet. A napokban kerültek napvilágra azok a kémfotók, amelyeken az új, kereklámpás Turbo látható tesztelés közben, a bemutató tehát még várat magára, és a Techart sem volt olyan szemtelen, hogy megelőzze a gyárat. Pláne rögtön a kabrióval! A műhely által tuningolt változat alapját a kifutó Turbo képezi, és állítólag ez a világ leggyorsabb nyitható tetejű autója…

Előre brutális kinézetű “GT street” kötény került, hatalmas légbeömlőkkel, a Bilsteinnel közösen fejlesztett Techart Vario futómű pedig 30 milliméterrel engedte lejjebb a kasztnit, így különösen jól érvényesülnek a 19 colos Formula felnik a ContiSportContact 2 Vmax gumikkal. A sebességindexre utaló maximum jelölés nem hatásvadász elem, az autó valóban pokoli tempóra képes. A TA 093/T3 kit alkalmazásával a motorspecialisták 420-ról kereken 600 lóerőre csavarták fel a gyárilag sem szerény teljesítményt, a forgatónyomaték 560 newtonméterről 740-re ugrott, és a könnyített karosszériával szinte szárnyal a Turbo. 3,7 másodperc alatt szökken álló helyzetből 100-ra, 11,9 alatt 200-ra, míg az olaszországi Nardo tesztpályán 334 km/órás csúcssebességre volt képes. Ezek után elképzelhető, mit fognak kihozni az új Turbo-ból, amely már standard állapotában is igen harapós lesz.


Nem vitás, igazi szuperjárgány ez a gép, de nincs okuk szégyenkezésre a Magnum tulajdonosoknak sem. Ez a modell a Cayenne terepjárón alapul, és nagyon meggyőző teljesítménnyel rendelkezik. A Porsche-hagyományoktól eltérően ebben nem hathengeres boxer, hanem V8-as motor dühöng – majdnem szó szerint! A Magnum szintén 600 lóerős, nyomatékban azonban felülmúlja az előbb említett 911-est, az erőforrás 865 newtonmétert zúdít a négy hajtott kerékre, és feledteti az autó tekintélyes önsúlyát. Ekkora vasat 4,5 másodperc alatt 100-ra gyorsítani nem semmi, és a 292 km/órás végsebesség is önmagáért beszél – azért csak ennyi, mert 300 fölött már nem bírnák a gumik. A külső meggyőző látványában fontos szerepe van a 22 colos felniknek, de a Magnum összes porcikájából sugárzik az erő.

A Boxster és a 911-es átalakítások mellett a Techart már az új Cayman sportkupéhoz is kínál programot, igaz, egyelőre korlátozottan. Nagyobb teljesítményt biztosít a nemesacél kipufogórendszer, de komplett motortuning nem áll rendelkezésre, erre még várni kell néhány hónapot. Teljes azonban a karosszériához fejlesztett aerodinamikai csomag, és bőséges a könnyűfém felni választék is. A Techart saját tervezésű, Formula sorozata választható felülettel (festett vagy polírozott), négyféle méretben rendelhető: 17, 18, 19 illetve 20 colosak a kerekek, a gumi Continental. A sportfutómű a gyári PASM menetstabilizáló rendszerrel lett összehangolva, a süllyesztés mértéke 25-30 milliméter között változik. Az utastérben a részleteken finomítottak, vaskosabb, jobb fogású a kormány, több a bőr, és tetszőleges a színválaszték.