2015. november 25. 07:00   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: a Porsche-gyilkos Trabant

Ez a barna Trabant első látásra egy ízlésesen átalakított példánynak tűnik, amelyet valószínűleg már nem az öreg kétütemű, 26 lóerős blokk hajt. Azt azonban senki sem gondolná róla, hogy komolyabb sportautókat is állva hagy. Pedig a szocializmus eme ikonikus darabjában egy 270 lóerős, 1,8 literes négyhengeres Audi TT motor dolgozik.

Lengyel barátunk 14 évvel ezelőtt vásárolta a Trabantot azzal a céllal, hogy tökéletesen rendbe tegye. Restaurálás közben azonban kiszedte a kétütemű motort és a Volkswagen Polo 1,1 literes, 40 lovas hajtóművét tette a helyére, amivel a Trabant legutolsó generációját is szállították. Hősünket elkapta a gépszíj, az egység átadta a helyét egy 1,3, majd egy 1,8 és egy 2 literes Golf GTI aggregátnak. Mikor a Trabantot elkészültnek lehetett volna nyilvánítani, a tulajdonos rátalált egy törött Audi TT-re, amelynek 1,8 literes turbómotorját és quattro állandó összkerékhajtását  meg lehetett menteni. Nos, nem is kellett több, minden átköltözött a Trabantba.

A keletnémet csoda most 95-ös benzinnel 270 lóerőt és 369 Nm nyomatékot mozgósít, így az 1120 kilogrammra gyarapodott tömeg ellenére 4,5 másodperc alatt eléri a 100, 15,5 másodperc alatt pedig a 200 km/órás sebességet. A kocsi 195/45 R 16-os abroncsokon gördül és tárcsás fékrendszer lassítja, elöl 312, hátul 256 mm átmérőjű diszkekkel. Sőt, ABS és ESP is került bele.