2015. december 01. 17:30   |   Autoblog
címkék:  

Itt az új Porsche 911 Turbo

Hivatalosan majd a januári Detroiti Autószalonon mutatkoznak be a 911 sorozat csúcsmodelljei, a Turbo és Turbo S, azonban a Porsche ma már közzé tette az első fotókat és információkat az újdonságokról. A kozmetikázáson átesett modellek legfőbb jellegzetessége, hogy 20 lóerővel erősebbek elődeiknél.

Az új Porsche 911 Turbo és Turbo S 3,8 literes biturbó bokszermotorjából a mérnökök kisajtoltak még 20 lóerőt, így a gyengébbik 540, az erősebbik kivitel 580 lóerőt mozgósít. A Turbo modellen ehhez elegendő volt a hengerfej módosítása, az injektorok kicserélése és az üzemanyagnyomás növelése, a Turbo S modellnél azonban nagyobb kompresszorkerékkel rendelkező feltöltőket is bevetettek. S jelenleg még mindig a Porsche az egyetlen gyártó, aki változó geometriájú turbófeltöltőket alkalmaz benzinmotorjainál.

Összességében a két új csúcsmodell lélegzetelállító menetteljesítményeket nyújt: a 911 Turbo S Coupé 2,9 másodperc alatt sprintel százra és megfutja a 330 km/órát, de a 911 Turbo Coupénak sem kell több idő 3 másodpercnél a százas tempó eléréséhez és csak 320 km/óránál fogy ki belőle a szufla. Porsche hagyomány szerint ennek ellenére mindkét erőforrás fogyasztása csökkent, a kupék beérik 9,1, a kabriók pedig 9,3 liter szuperbenzinnel 100 kilométerenként (-0,6 l/100 km).

A kabinban újdonságot jelent a 918 Spyderből átvett 36 centiméteres kormánykerék amire feltelepítették a menetmód választó gombokat. A normál mellett Sport, Sport Plus és Individual beállítás választható. A módkapcsoló közepén pedig a Sport Response gomb foglal helyet, ami felkészíti a motort és a váltót az elképzelhető legspontánabb reakcióra. A gombot aktiválva a jármű 20 másodpercen keresztül mindent belead, előzni is ekkor a legjobb vele. Akárcsak a normál 911-es modellekben, a Turbo és Turbo S kivitelekben is megjelent a legújabb generációs infotainment rendszer, érintőképernyővel, kézírás felismeréssel és okostelefon-integrációval.

Új dolog a menetstabilizáló rendszer PSM Sport módja is, ami szélsőségesen sportosra állítja a hajtásláncot a kiválasztott menetprogramtól függetlenül. A Sport Plushoz képest itt még később avatkozik be az elektronika, abszolút határon autózást enged meg. A profik persze teljesen ki is iktathatják az elektronikát, amihez a gomb hosszú lenyomása szükséges. A Turbo S modell ellátmánya teljes, a kiegyensúlyozó funkcióval is ellátott adaptív felfüggesztés ugyanúgy széria, mint a karbon kerámia fékrendszer. Felárért radaros sávtartó rendszer és első tengelyemelő rendszer kérhető.

Ami a megjelenést illeti, az új Turbo modellek új frontkiképzést, új LED-es fényszórókat, új stílusú könnyűfém kerekeket és friss dizájnú farrészt kaptak, vonzó diódás lámpákkal. Mindkét változatot 20 colos felnikkel szállítják, elöl 9 x 20, hátul 11,5 x 20 méretben; a Turbo S pedig immár hét duplaküllős, központi csavaros kerekeken érkezik.

Az új Porsche 911 Turbo modellek 2016. január végén érkeznek meg a német márkakereskedésekbe, az indulóár bruttó 174 669 euró. A 911 Turbo Cabrioletért 187 759, a 911 Turbo S Cabriolet modellért pedig 215 962 eurót kell majd leszurkolni. A 911 Turbo S Coupe ára 202 872 euró.