2015. december 04. 19:20   |   Autoblog
címkék:  

Jön a leggyorsabb nyitott tetős McLaren

A McLaren elkészíti a 675LT Coupé nyitható tetejű verzióját, amiből világszerte összesen 500 darabot fog értékesíteni. A 675LT Spider minden idők leggyorsabb nyitott tetős McLarenje: 8,1 másodperc alatt gyorsul kétszázra és eléri a 326 km/órás sebességet.

Miután a McLaren a 675LT modellel alig egy évvel ezelőtt felélesztette az LT, azaz a Longtail típusnevet, és az pillanatok alatt, mind egy szálig elfogyott, nem volt kérdés, hogy lesz-e nyitható tetős kivitel. A Spider örökölte a kupé rendkívüli tulajdonságait, a könnyű karosszériát, a kiváló aerodinamikát és a versenypályára hangolt hajtásláncot, amit a nyitott tetős autózás egyedülálló élményével kombinál.

Hátul középen beépítve megtaláljuk a 3,8 literes biturbó V8-ast, ami az összes McLaren modellt hajtja. A teljesítménye itt 675 lóerő 7100-as fordulatszámon, a maximális nyomatéka pedig 700 Nm az 5000-6500-as fordulatszám-tartományban. A nulla-százas sprint nem tart tovább 2,9 másodpercnél, és újabb 5,2 másodperc elteltével a mutató eléri a kétszázas osztást. Ezzel a Spider kétszázad másodperccel elmarad a Coupétól, de emiatt aligha fog bárki is szót emelni. A csúcssebesség 326 km/óra.

A kései 90-es években kitalált Longtail elvekhez igazodva a 675LT Spidert az alacsony tömeggel és az optimalizált aerodinamikai teljesítménnyel a fókuszban fejlesztették ki. Ez elsősorban a szénszálas műanyag nagy arányú alkalmazásában öltött testet. Akárcsak a 675LT Coupénál, az első lökhárító és splitter, az alváz első szakasza, a küszöbidomok és oldalsó légbeömlők, a hátsó sárvédők és takaróelemek, valamint a hátsó lökhárító, a diffúzor és a fékezőszárny is karbonból készült. Az egyéb helyeken alkalmazott könnyűszerkezetes komponensekkel kiegészülve a 675LT Spider száraz tömege csupán 1270 kilogramm, így egy mázsával könnyebb, mint az egyébként is pehelysúlyú 650S Spider. Tonnánként 523 lóerő áll rendelkezésre, ami egészen kiváló érték.

A rendkívül merev utascella miatt további megerősítésekre nem volt szükség, a Spider csupán a tetőszerkezete miatt nehezebb 40 kilogrammal a Coupénál. A háromrészes tető 30 km/órás sebességig menet közben is lenyitható. A mechanizmus egy színre fújt fedő alá hajtogatja be a tetőt, úgy, hogy az ne korlátozza a motorra való rálátást. A 675LT Spidert elöl 19, hátul 20 colos, ultrakönnyű kovácsolt felnikkel szállítják, amikre egyedi keverékű Pirelli P Zero Trofeo R abroncsokat húznak.

A kabinban Alcantara kárpitozás és nyers szénszál keveréke adja meg az alaphangulatot. A székek is karbon vázasak, így 15 kilogrammal könnyebbek. A szellőzés a középső érintőképernyőről vezérelhető, légkondicionáló berendezés azonban nincsen (felár nélkül rendelhető).

A 675LT Spider már az ötödik idén bemutatott új McLaren. Ötszáz darabot készítenek belőle, ahogy a kupéból. Ára 285 450 font lesz, a kiszállítások pedig jövő nyáron indulnak.