2015. december 26. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Íme 2015 legelképesztőbb visszahívásai

A worldcarfans.com összeszedte az idei év legnevetségesebb visszahívásait, melyek között van olyan, ami csak egyetlen darab autót érintett, de akadt olyan is, amit a napfénytető kontrolpanelje miatt kellett megejteni, mert túl könnyűnek bizonyult záró állásba tenni azt.

Ha manapság autóvisszahívásokról beszélünk, még mindig a tavaly hatalmas port kavart Takata légzsákbotrányra gondolunk a legtöbben, ami teljesen jogos javításokat tett szükségessé, azonban a helyzet nem mindig ilyen komoly. Néha csupán presztízsből, vagy talán merő unalomból – hisz a negatív reklám is reklám – ad ki egy-egy gyártó visszahívást bizonyos modellekre. A worldcarfans.com oldal összeszedett öt esetet idénről, amikor valamiért nevetséges volt az akció kihirdetése.

Porsche Cayenne: futóművel kapcsolatos amerikai visszahívás

A tengerentúlon a stuttgarti márka legsikeresebb modelljének számít a méretes luxus SUV, így kínos lenne, ha valami komoly baj derülne ki vele kapcsolatban. Erről azonban szó sincs, sőt, talán túl komolyan is vették az amerikai piacot, amikor úgy döntöttek, két gyártáshibás példányt visszahívnak. Az egyik egy dízel, a másik egy S verzió volt, amiket azért kellett bevinniük a tulajoknak a kereskedésekbe januárban, mert néhány szorító bilincset kellett kicserélni, illetve ebből kifolyólag a futóművet beállítani. Az egész procedúra pár perces volt és inkább reklámnak tűnik, mintsem komoly felelősségvállalásnak.

Cadillac ATS: túl könnyű bezárni a napfénytetőt

Bár nem függ össze szorosan a biztonsággal, néha bosszantó dolgok miatt is visszahívhatnak modelleket a gyártók, mint például a Cadillac tette ezt az ATS modellekbe szerelt napfénytető-kontrollpanel esetében. A rossz tervezés miatt a tetőt ugyanis túl könnyűnek bizonyult becsukni, miközben esetleg csak kicsit szeretett volna állítani rajta a tulajdonos. Ez a 2013 és 2015 között gyártott modelleket érintette.

Tesla Model S: minden példányt át kellett nézni potenciális biztonsági öv hiba miatt

Hiába az ultramodern felszereltség és a high-end számítástechnika, az elektromos autók királyát is fenyegette némi veszély. Ez nem más, mint egy hibás példány Európában, melyben az egyik első biztonsági öv nem megfelelően volt rögzítve, ettől megijedvén pedig minden egyes példányt visszahívott és átnézett a gyártó, de egy hasonlót sem talált.

Audi Q3: leállítás után tovább csukódó napfénytető

A Cadillac problémájához hasonló az Audi esete, azonban itt nem az irányító gombokkal volt a baj, hanem azzal, hogy miközben valaki csukta a napfénytetőt és ezalatt leállította az autót, az nem fejezte be a csukási folyamatot csak a teljes zárást követően. Az ügyfelek ezt extrának gondolták, nem hibának, mivel azonban így egy időközben az ablakba kerülő testrész megsérülhetett volna, a hatóságok szoftverfrissítésre kényszerítették a gyártót. Ez 3646 darab Q3-ast érintett.

Rolls-Royce Ghost: egyetlen példány hibája

Ha a két Porsche Cayenne tulajdonosa különlegesnek érezte magát, akkor a Rolls-Royce abszolút rekordot állított fel a világ legkisebb darabszámú visszahívásával, ugyanis náluk a probléma csupán egyetlen autót érintett. A cég még novemberben vette észre, hogy az egyik Ghost modell első üléseibe épített légzsákok valamilyen oknál fogva nem felelnek meg az amerikai biztonsági előírásoknak, így kicserélték őket újakra.