2016. január 15. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

Megjött a nyitott tetős csúcs MINI

Megérkezett a MINI John Cooper Works Cabrio, amely a vezetési élmény lehető legexkluzívabb módját kínálja. Kétliteres turbómotorja 231 lóerőt mozgósít, így 6,6 másodperc alatt gyorsul fel százra, ami lenyitott tetővel még meghatározóbb élmény.

A MINI JCW Cabrióban, akárcsak a Coupe modellben, a BMW-től származó 2 literes négyhengeres turbómotor dohog, 231 lóerővel (5200-6000 ford./perc) és 320 Nm nyomatékkal (1250-4800 ford./perc). A kocsi 6,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, az opcionálisan elérhető hatsebességes Steptronic sport automataváltóval egytized másodperccel hamarabb (0,6 másodperccel jobb, mint az elődmodell hasonló értéke). Sőt mi több, az új erőforrás immáron 10 százalékkal energikusabbá is teszi az új MINI John Cooper Works Cabrio modellt elődjénél: 80-ról 120 km/órás sebességre 6,1 másodperc alatt gyorsul fel. A végsebesség 242 km/óra (automataváltóval 240 km/óra). A motor erényeit a komplett sportkipufogó-rendszer nyomatékosítja, amelyet elsősorban nyitott tetővel élvezhetnek a brit kisautógyártó ügyfelei.

A MINI modellpalettájának legújabb tagja a megnövelt karosszéria-méretek és a súlyosabb motor ellenére is könnyebb elődjénél, sőt mi több, az erőforrást automatikusan működtető Auto Start/Stop funkció immáron a Steptronic automataváltóval együtt is működtethető. Az alapfelszereltség részeként kínált MINI vezetési üzemmódok (MINI Driving Modes) közül a Green mód is kiválasztható, amely a lehető legnagyobb mértékben támogatja a hatékonyságra optimalizált vezetést.

A vérpezsdítő vezetési élmény érdekében a MINI legújabb modellgenerációjának képviselői az elsőkerék-hajtás, az alacsony súlypont, a rövid karosszéria-túlnyúlások, a széles nyomtáv és a merev felépítés MINI modellekre jellemző különleges egységén túl széleskörű futómű-technológiai fejlesztésen estek át. Az új JCW Cabrio mindezeken felül az alváz első és hátsó felén, a küszöbök mentén és a motortér alján specifikus merevítő elemeket is kapott.

Az új MINI John Cooper Works Cabrio már az alapfelszereltség részeként rendkívül feszes hangolású sport futóművet kínál, szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztéssel és többkaros (multilink) hátsó kerékfelfüggesztéssel. Az első és a hátsó tengely cső alakú stabilizátorai, a hidraulikus csillapítású motortartók, az innovatív tengelycsapágyak és a lengéscsillapítókat függetlenítő tartócsapágyazás mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a kocsi minden vezetési szituációban megőrizze precíz vezethetőségét. A 4-dugattyús nyergekkel szerelt fékrendszer a Brembótól származik. A MINI alatt alapesetben 17 colos könnyűfém felnik forognak, de plusz pénzért rendelhető 18-as szett is.

Szintén az alapellátmány része a dinamikus vonóerő-szabályzással, az első differenciálmű elektronikus záró funkciójával és az optimális kanyarsebességet biztosító teljesítményvezérlő rendszerrel kiegészített menetstabilizáló rendszer. A technológia része az elektromechanikus kormányzás hajtási befolyást kiegyenlítő funkciója is. A bőséges alapfelszereltség része továbbá a sebességfüggő kormányrásegítés is. Extraként dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás is elérhető, amely a kivételesen sportos és a kényelemre optimalizált opciók képében kétféle beállítást kínál a márka ügyfeleinek. A vezetési üzemmódok nem csupán az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók beállítását, de a gázpedál érzékenységét, a kormányrásegítés mértékét, a motor teljesítmény-karakterisztikáját és a Steptronic automataváltó váltási karakterisztikáját is a kiválasztott vezetés stílusához hangolják.

A nyitott tetős modell fényezési opciói közé a Rebel Green lopakodó-zöld árnyalat is felkerült, amely kizárólag a MINI John Cooper Works modellek sajátja. A külső visszapillantó-házak felár nélkül választhatók fehér, fekete és Chili Red mélyvörös színben is. Az extrafelszereltségek listáját mindezeken felül a motorháztetőre rendelhető versenycsíkok színesítik.

Akárcsak elődmodellje, az új MINI John Cooper Works Cabrio is teljesen automatikus működtetésű textil tetőt kapott, fűthető hátsó ablakkal, magas minőségű belső béléssel és még tovább optimalizált hangszigeteléssel. A textil tető nyitását és zárását a modell történetében most először teljes mértékben elektronika működteti. A technikának mindkét művelethez 18 másodpercre van szüksége, és 30 km/órás sebesség alatt menet közben is elvégezhető. A fekete textil tető alternatívájaként most először MINI Yours textil tetők is elérhetők a modellhez, számtalan különféle motívummal. Rendelhető például britzászló-motívumos, fekete és szürke színben, halszálkás mintázattal.

Az utastérben integrált fejtámlákkal szerelt, fekete Dinamica szövetborítású sportüléseket találunk, amelyek fekete Dinamica bőrözéssel, vörös kontraszt-varrással is kérhetők. A hátsó üléssor különálló ülés-kialakításai mindeközben az utasok oldaltartását fokozzák. Az alapfelszereltségek listáját az új MINI John Cooper Works Cabrio esetében olyan különlegességek színesítik, mint a multifunkciós John Cooper Works bőrkomány, a MINI John Cooper Works küszöblécek, a MINI John Cooper Works váltókar, a rozsdamentes acélból készült pedálsor és lábtámasz, illetve a fekete számlapos műszeregységek. A vörös kontraszt-varrású, fekete kockás utastéri mintázat nem csupán az üléseken, de a kormány karimáján, a váltókaron vagy az előválasztó karon, illetve a műszerfal egyes elemein is visszaköszön.

A csomagtér térfogata alapesetben 215 liter, amely a tető nyitásával 160 literre csökken. A hátsó üléstámlák ledönthetők. Van rejtett borulásvédelmi rendszer is, amely szorosan együttműködik a jármű biztonsági elektronikájával. Amint a rendszer borulás kockázatát érzékeli, a hátsó fejtámlák mögötti merevítő elemek pirotechnikai gyújtópatronjai 150 milliszekundum alatt rendkívül erős alumínium bukókeretet szilárdítanak meg a hátsó ülések mögött, az első szélvédő keretének magasságában.