2016. február 20. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Még erősebb lett a SEAT Leon Cupra

A mindennapos használatra tervezett sportautók egyik legjobbja most még erősebben és még intenzívebb érzelmeket ébresztve mutatkozik be. A Leon sorozat nagysikerű csúcsmodellje, a Cupra teljesítménye immár 290 lóerő.

A Leon formai nyelvezete különösen kedvező fogadtatásra talált az ügyfelek körében, s az egyik legfontosabb vásárlási indokként az új Leon család sikerének egyik alapjául szolgál. E formavilágot az új Cupra számára következetesen továbbfejlesztették a tervezők.

A könnyűfém keréktárcsákat exkluzív dizájn jellemzi, miközben vörösre fényezett féknyergek, valamint sötétített oldalablakok és hátsó szélvédő emelik ki még jobban az autó sajátos egyéniségét. A Cupra 290 kombi karakteres, 19 colos, kéttónusú, titánhatású fényezéssel készült könnyűfém keréktárcsáiról, a hátsó tetőlégterelőt is magában foglaló aerodinamikai csomagjáról, fekete tükörházairól és féknyergei Cupra feliratáról ismerhető fel azonnal.

Az utastérben alul egyenesített karimájú sportkormányt, sötétszürke Alcantara borítással és fehér díszvarrásokkal készült sportüléseket, alumínium pedálokat és küszöbléceket találunk.

A Cupra 290 végsebességét 250 km/óránál szabályozza le az elektronika. 350 newtonméter maximális forgatónyomatéka az eddiginél is szélesebb, az 1700 és 5800 percenkénti fordulatszám közötti tartományon szolgál bőséges vonóerővel. A kocsi menetteljesítményei azonban az opcionális Performance Pack révén igény szerint tovább is növelhetők. Az összeállítás nagyobb átmérőjű Brembo féktárcsákat, egyedi könnyűfém keréktárcsákat és különleges gumiabroncsokat tartalmaz.

Vérbeli sportmotorként a 2.0 TSI a gázpedál minden mozgására közvetlenül reagál és igencsak pörgős karakterrel örvendezteti meg a vezetőt. Az új aggregát abszolút high-tech motornak számít, amely iránymutató műszaki megoldásokkal érkezik. Ilyen a kettős befecskendezés technikája, amely a közvetlen befecskendezés (FSI) rendszerét a részterhelési tartományokon szívócsatorna-befecskendezéssel egészíti ki, hatékonyan mérsékelve a fogyasztást és a részecske-kibocsátást. Indítást követően és magasabb terheléseknél az FSI rendszere lép működésbe.

Az új Leon Cupra modellekben alapfelszerelésként hatfokozatú manuális sebességváltó továbbítja a motor teljesítményét. Opcióként a DSG váltómű is szerepel a kínálatban, amely viszonylag rövidre áttételezett alsó fokozatokkal rendelkezik, míg a hatodik a kedvező fogyasztás szolgálatában hosszú áttételt kapott.

A Cupra jelzés mindig is a kiemelkedő menetdinamikai képességek, a pontos és agilis irányíthatósági tulajdonságok szinonimája volt. A kifejezetten a Cupra számára finomhangolt adaptív futómű-szabályzás új generációja még érzékenyebb és gyorsabb működésű, karakterisztikája pedig mindössze ezredmásodpercek alatt alkalmazkodik a pillanatnyi menethelyzethez. Az első tengely új fejlesztésű differenciálzárja döntő mértékben javítja az elsőkerék-hajtású modell vonóerő-átadási és menetdinamikai képességeit.Az ugyancsak a szériafelszereltséghez tartozó progresszív kormányzás az irányíthatóságra van jó hatással. A vezető kimondottan precíz és kényelmes kormányzást élvezhet, amely kisebb mozdulatokat igényel, így a szűk fordulókban és parkoláskor kevesebbszer kell átnyúlnia a kormánykeréken.

A Cupra Drive Profile segítségével a modell menettulajdonságai széles tartományon szabhatók vezetője egyéni igényeire. A Comfort és a Sport üzemmódok mellett a Cupra módusz is rendelkezésre áll. A motor ez esetben különösen érzékenyen reagál a gázpedálra, a DSG sebességváltó legsportosabb kapcsolási karakterisztikájára vált, miközben a DCC futómű-szabályzás, a progresszív kormányzás és a differenciálzár egyaránt legsportosabb üzemmódjában működik.