2016. február 26. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Egy McLaren mindennapos használatra

A McLaren története legnépesebb palettájával jelenik meg a Genfi Autószalonon. Az 570GT személyében új alapmodell is csatlakozik a kínálathoz. A kétüléses, középmotoros modell kifejezetten utcai használatra hangolt, van annyira praktikus és komfortos, hogy mindennap használják.

A McLaren 570GT a Sports Series sorozat harmadik modellje lesz az 570S Coupé és az 540C Coupé mellett. Kecses és letisztult vonalvezetésével, átformált üvegfelületeivel a Sports Series második karosszériatípusát képviseli a háromból. Az utasok felett panorámatető húzódik, a nagyméretű hátsó szélvédő pedig nyitható, mégpedig oldalirányban.

Az 570GT a McLaren eddigi legpraktikusabb autója, hosszabb utazásokhoz és hétvégi kirándulásokhoz is tökéletesen megfelel. Az alacsony és vékonyabb küszöb miatt könnyű be- és kiszállni, az ajtók pedig nagyobb szögben nyílnak. Az ergonomikus, tágas kabinban kényelmes, 8-irányban állítható sportülések kaptak helyet. A légkondicionáló, a telefon, a navigáció és az audiorendszer egy középre helyezett érintőképernyőn keresztül vezérelhető, míg a kocsi paraméterei a sofőr előtti folyadékkristályos LCD műszeren keresztül konfigurálhatók.

Az autó teteje egy csaknem egybefüggő üvegfelület, ami természetes fényárban úsztatja a kabint. A tetőablak 18 százalékos sötétítésű és természetesen kiszűri a káros sugárzást is. Az autóban két poggyásztér van, az elülsőbe 150 liternyi holmi fér, míg az ülések mögötti bőrözött polcra további 220 liternyi csomag rámolható be. Ennek megközelítése az oldalra nyíló „üvegajtón” át lehetséges. Az 570GT modell más meglepetéssel is szolgál: különleges Pirelli P Zero gumikon gördül, amelyekbe gördülési zajcsökkentő technológiát építettek. Ez három decibellel mérsékli az utastér zajszintjét.

Az autó alapfelszereltsége a kellemes utazást helyezi előtérbe, a kétzónás automata klíma mellett széria a bőrkárpitozás, az elektromosan állítható, memóriás és fűthető ülések, az első és hátsó parkolószenzorok, az elektromosan állítható kormányoszlop, a szervós ajtózárás, valamint a normálnál halkabb kipufogó. A kabin szigetelése is gazdagabb, mint az 570S Coupéban. A zene egy 8-hangszórós audiorendszerből szólal meg, de rendelhető prémium, 12 hangszórós Bowers & Wilkins rendszer is 14-csatornás D-osztályú erősítővel.

Az 570GT hajtásláncát egyedileg hangolták, hogy a szupersportautós vezetési élmény megmaradjon, ugyanakkor az utasok kényelemben is érezhessék magukat. A rugók feszességéből visszavettek, elöl 15, hátul 10 százalékot, és adaptív lengéscsillapítókat szereltek be. A csillapítás mértéke három fokozatban állítható, a rossz minőségű útburkolaton is komfortos normál mellett választható sportos és versenypályára alkalmas mód. Ezen kívül az elektrohidraulikus kormánymű áttételét is lecsökkentették, így az nem reagál olyan hirtelenséggel a vezető mozdulataira.

Az 570GT-ben a brit gyártó 570S Coupéban debütált 3,8 literes biturbó V8-as motorját találjuk meg, ami változatlanul 570 lóerőt és 600 Nm nyomatékot ad le és a hátsó kerekeket hajtja. Az erőforráshoz hétfokozatú automataváltót kapcsolnak, melynek karakterisztikája a kiválasztott menetprogram függvényében módosul.

Ahogy az 1981-es MP4-1 Formula 1-es versenyautó óta mindegyik McLaren, az 570GT is szénszálas vázat kapott. A mindössze 75 kilogrammot nyomó szerkezet hozzájárul az alacsony, 1350 kilogrammos saját tömeghez. Az 570GT igen kedvező, 422 LE/tonna teljesítmény-súly arányt tud felmutatni, így 3,4 másodperc alatt gyorsul fel százra, 9,8 szekundum alatt gyorsul kétszázra, csúcssebessége pedig 328 km/óra. A kiemelkedő menetteljesítmények ellenére a mindennapos használhatóság nem szenved csorbát és a fogyasztás is baráti, 10,7 l/100 km.

A McLaren 570GT alapára 154 ezer font, az év végén kerül a szalonokba.