2016. március 05. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A Genfi Autószalon legkisebb roadstere

Egy aprócska dél-koreai gyártó, a Power Plaza elvitte a showra Yebbujana R2 nevű miniatűr, vászontetős négykerekűjét. A szénszálas karosszériával rendelkező, egyelőre csak prototípus csúfság egy 107 lóerős elektromotort kapott.

Mielőtt azt hinnénk, csak egy gyenge viccről van szó, nem. A Power Plaza valóban létezik, és eltökélt szándéka elektromos járművekkel teleszórni a világot. A dél-koreai gyártó a Genfi Autószalonra az eddigi legkisebb elektromos roadster koncepciójával állt elő.

A Yebbujana R2 egy önhordó szénszálas karosszériával körbevont villanyjárgány. Bár állításuk szerint a design irányvonalát a delfinek adták, valójában egy nyitható tetejű mopedautóra hasonlít leginkább a méreteihez képest nagy alufelnikkel felszerelve.

A belső talán a külsőnél is érdektelenebbre sikeredett: csupán a temérdek színes kijelző, a Bride sportülések és a háromküllős apró sportkormány visz némi színt a képbe.

Ami azonban a lemezek alatt rejlik, az sok nagyvárosban szaladgáló ember érdeklődését felkeltheti, ugyanis a Yebbujana R2 tisztán elektromos árammal működik. Az autó hátuljába szerelt 107 lóerős elektromotort egy 81 kilowattórás akkumulátor látja el a szükséges energiával, s mivel egy csöppségről van szó, a gyorsulás mindössze 4 másodperc 0-ról 100 km/órára, a végsebesség pedig majdnem eléri a 200 km/órát, ráadásul elméletben akár 760 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel – igaz, 60 km/órás tempóval kalkulálva.

Meglátjuk, mi valósul meg belőle, de légzsákok nélkül aligha kerülhet Európában forgalomba, illetve valószínűleg a kameratükrökről is le kéne mondanunk.