2016. március 26. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Kabrióként is jön a csúcs Camaro

Nemrég adtunk hírt az új Chevrolet Camaro ZL1-ről, amely az egyik legerősebb és leggyorsabb izomautó a piacon. A 640 lóerős kupé pedig kapott egy testvért, mégpedig egy nyitható tetős változatot, amelyet a New York-i Autószalonon lepleztek le.

Amint azt korábban részleteztük, a Camaro ZL1 abból a célból készült, hogy közúton mindenkivel felvegye a kesztyűt. Minden tulajdonsága adott, hogy osztályában a legjobb lehessen, a ZL1-ben azonban alapáron minden benne van, ami pályaautózáshoz is szükséges lehet.

Karosszériája több mint 100 óra szélcsatornás és versenypályás tesztelés után nyerte el végleges formáját, emellett fejlett, mágnesezhető folyadékkal töltött lengéscsillapítókkal operáló felfüggesztést kapott, amely alkalmazkodik az útfelület minőségéhez. A kocsit ezen kívül elektronikus, korlátozottan önzáró hátsó differenciálművel és 20 colos felnikre szerelt Goodyear Eagle F1 Supercar abroncsokkal szerelték fel, hogy a motorerő minimális veszteséggel juthasson az útra.

Az erőforrás az LT4 kódjelű V8-as blokk, amely kompresszorral segítségével 640 lóerőt és 868 Nm-es nyomatékot zúdít a hátsó kerekekre. A sofőr alapesetben hatgangos kézi váltót kezelhet, de akárcsak a kupéhoz, különleges tízgangos automata szerkezet is választható.

A New Yorkban debütált kabrió modell gyakorlatilag csak a lenyitható tetőben különbözik a kupétól. Természetesen kapott strukturális megerősítéseket, ami valamivel nagyobb saját tömegben nyilvánult meg, de a Chevrolet nem árulta el, mennyi a két autó közti súlybéli differencia. A kabrió menetteljesítményei így egy hajszállal elmaradnak a kupétól, de a Chevrolet szerint összevethető lesz a két autó.

Az új Camaro ZL1 kupé még idén megérkezik az amerikai márkakereskedésekbe, a kabrió modell azonban néhány hónappal később, 2017 elején jelenik meg.