2016. április 26. 19:45   |   Autoblog
címkék:  

BMW M2-vel mehet haza a MotoGP legeredeményesebb pilótája

A MotoGP és a BMW M divízió sorozatban tizennyolcadik közös versenyszezonja során egy 370 lóerős BMW M2 Coupé ad újabb motivációt a világ leggyorsabb kétkerekű pilótáinak arra, hogy már a futamok előtti időmérőkön is tövig húzzák a gázt.

Amióta idén januárban a detroiti Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon hivatalosan is bemutatkozott, a vadonatúj BMW M2 Coupé világszerte a vezetés szerelmeseinek négykerekű szimbólumává vált, márciusban pedig már az élsportra edzett BMW M2 MotoGP Safety Car is versenypályára gurult. A BMW M divízió nagyteljesítményű sportkupéja ráadásul most a BMW M Különdíj 2016-os főszerepét is elnyerte: a MotoGP versenyszezonjait szervező Dorna Sports és a BMW M divízió hosszú távú együttműködésének részeként a sorozat időmérőinek abszolút legeredményesebb pilótája 2003 óta minden idény végén egy személyre szabott BMW M modellel gazdagodik.

A BMW M2 Coupé meghajtásáról egy M TwinPower Turbo technológiával szerelt, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, amely a 370 lóerő maximális teljesítmény és a Drivelogic-kal dolgozó BMW M duplakuplungos automataváltó (M DCT) párosával kivételesen sportos teljesítménnyel és minden vezetési szituáció közepette tökéletes kezelhetőséggel ruházza fel a kompakt kétajtóst. Az M DCT duplakuplungos automataváltóval szerelt BMW M2 Coupé 4,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A 2016-os BMW M Különdíj sportos kiállását a Long Beach fantázianévre keresztelt kékmetál karosszéria-fényezés és a 19 collos, duplaküllős, fekete BMW M könnyűfém keréktárcsák nyomatékosítják. Az utastérben kék kontraszt-varrással ellátott, fekete „Dakota” bőrrel bevont sportülések, szénszálas dekorcsíkok, Alcantara borítású ajtókárpitok és középkonzol elemek, valamint számos exkluzív kiegészítő fogadja majd az idei MotoGP-szezon időmérőinek legeredményesebb versenyzőjét.

2016-ban a BMW M divízió immáron sorozatban tizennegyedik alkalommal adja át a MotoGP BMW M Különdíját. Akárcsak a világbajnoki címért folyó küzdelem esetében, úgy a BMW M Különdíjért is pontokat gyűjtenek a versenyzők, minden egyes versenyhétvégén. A BMW a pole pozícióból induló pilótát 25 ponttal, a második rajtkockát elnyerő indulót 20 ponttal, míg a harmadikat 16 ponttal jutalmazza – és így tovább lefelé, egészen az 1 pontot érő tizenötödik rajtpozícióig. A BMW M Különdíjat eszerint minden évben az a versenyző nyeri el, aki az egyes futamok kvalifikációin a legtöbb abszolút pontot gyűjti össze. A jelenlegi rekordtartó Marc Marquez, Valentino Rossi és Casey Stoner, egyaránt három-három eddig elnyert BMW M Különdíjjal – közülük Marc Marquez az egyetlen, akinek ez három egymás utáni alkalommal sikerült. Honfitársa, a spanyol Jorge Lorenzo eddig két alkalommal hódította el a BMW M különdíját. Sete Gibernau és Nicky Hayden versenyzők nevéhez egy-egy BMW M Különdíj fűződik.