2016. május 15. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Már rendelhető az Alfa Romeo Giulia

Néhány nappal ezelőtt Olaszországban bemutatkozott a teljes Alfa Giulia modellcsalád, így az olaszok új büszkesége egyes országokban már rendelhető. Az értékesítés háromféle felszereltséggel és motorral indul.

Az új Giulia Olaszországban, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Ausztriában, Belgiumban, Svájcban és Hollandiában már megrendelhető. Giulia, Super és Quadrifoglio felszereltséggel választható, 150 és 180 lóerős 2,2 literes turbódízel, valamint 510 lóerős 2,9 literes V6-os biturbó benzinmotorral. A gázolajosok a hatfokozatú kézi mellett párosíthatók nyolcfokozatú automataváltóval, míg a Ferrari-eredetű V6-ossal szerelt QV modellhez hatgangos manuális szerkezet jár. Bármelyik hajtásláncról is legyen azonban szó, a Giulia mindig hátsókerék-hajtású, ami egyrészt tisztelgés az Alfa Romeo hagyományai előtt, másrészt a kiemelkedően jó menetteljesítmények záloga is egyben.

Az új Giulia az ismert műszaki paraméterek alapján a középkategória legagilisabb, legjobban vezethető képviselője lesz. Remek tengelyenkénti súlyelosztással, alacsony tömeggel és a szegmens legdirektebb áttételezésű kormányművével bír, a QV csúcsmodellbe pedig olyan egyedülálló műszaki megoldásokat építenek, mint az integrált fékrendszer (a QV 32 méter alatt fékez állóra 100 km/órás sebességről), az aktív felfüggesztés és első spoiler, valamint a nyomatékvektor rendszer, ami a hátsó kerekek közötti nyomatékot képes variálni.

A Giuliát hajtó 2,2 literes négyhengeres turbódízel erőforrás az első teljesen alumínium szerkezetű Alfa dízelmotor. Jellemzői a legújabb generációs, 2000 bar nyomású MultiJet befecskendezési rendszer, továbbá a variálható geometriájú turbófeltöltő, ami javítja a reakcióidőt. Kétféle teljesítményszinttel elérhető, 150 és 180 lóerővel, amihez 380, illetve 450 Nm nyomaték társul. Kecsegtető értékek, amelyek ráadásul már 1750-es fordulatszámnál megjelennek. A turbódízelek mellett a forgalmazás kezdetétől elérhető a csúcsot jelentő, Ferrari-eredetű 2,9 literes biturbó V6-os benzinmotor, amely szintén teljes mértékben alumíniumból készült. 510 lóerőt és 600 Nm nyomatékot ad le, így 3,9 másodperc alatt gyorsítja a QV modellt százra és 307 km/órás végsebességet biztosít számára.

A Giulia modellek tömegét alumínium és szénszál használatával sikerült alacsonyan tartani. A hajtótengely karbon, míg a motorok, a teljes felfüggesztés, a fékek, az ajtók, a sárvédők és a motorháztető alumíniumból készültek. A 180 lovas dízellel szerelt Giulia száraz tömege így csupán 1374 kilogramm, de az 510 lovas csúcsváltozat is alig nyom többet másfél tonnánál. Utóbbi 1524 kilós saját tömegéhez a karbon tető, géptető, első splitter, hátsó szoknya és küszöbbetétek is hozzájárultak. Aki szeretné, még tovább faraghatja a modell tömegét karbon kerámia fékrendszer és szénszálas struktúrájú Sparco ülésekkel.