2016. május 18. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

Megerősödtek a legkisebb M-es BMW-k

2016 júliusában még nagyobb teljesítménnyel érkeznek a bajor gyártó legkisebb és legkeményebb modelljei. A három- és ötajtós karosszéria-változatban elérhető M140i, M240i Coupé és M240i Cabrio immár 340 lóerőt állítanak a pilóta szolgálatába.

A BMW legkisebb M Performance modelljei is megkapták a 3-as sorozat 340i modelljeiben dolgozó 3 literes soros hathengeres aggregátot. Ezzel a négy kompakt sportoló maximális teljesítménye a 2011 és 2012 között gyártott BMW 1-es M Coupé szintjére lépett fel. A kvartett tagjai elődmodelljüknél 0,3 másodperccel gyorsabban abszolválják az álló rajtos 100 km/órára gyorsulást, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztási és kombinált károsanyag-kibocsátási értékeik 7 százalékkal lettek alacsonyabbak.

Az új fejlesztésű erőforrás alumínium forgattyúsházat és hengerfejet kapott, a BMW soros hathengeres motorjait jellemző kifinomult járáskultúrát pedig egy minden eddiginél átfogóbb rezgéscsillapító megoldás emeli új szintre. Kompakt kialakításának és a közvetett intercoolernek köszönhetően az extrém hőálló acél öntvényből készült kipufogócsonkra helyezett kettős megfúvású turbófeltöltő kivételes hatékonyságot garantál, a motor emisszióját pedig az elektromos vezérlésű megkerülő szelep és az erőforrás közvetlen közelébe elhelyezett katalizátor kettőse segíti a lehető legalacsonyabbra csökkenteni.

A VALVETRONIC változó szelepvezérlés legkorszerűbb generációja kivételesen precíz terhelés-vezérlést biztosít, amely még tovább fokozza az erőforrás gázreakció-képességét és hatékonyságát. Az M Performance TwinPower Turbo technológia átfogó finomhangolásának részeként a mérnökök a dupla-VANOS vezérműtengely-állítást a szívó- és a kipufogóoldalon egyaránt tovább optimalizálták. A vezetési élmény és a fogyasztás páratlan egyensúlyát mindemellett a BMW EfficientDynamics stratégia megannyi járműtechnológiai innovációja segíti elő, így többek között a vezetési szituáció és a rendszerterhelés függvényében dolgozó hűtővízszivattyú és olajszivattyú, az elektromos szervokormány, az Auto Start Stop funkció, illetve a fékezési energiát visszanyerő rendszer.

Az erőforrás nyújtotta lélegzetelállító menetdinamika elsősorban a motor letaglózó erejű teljesítmény-leadásának köszönhető, amely már egészen alacsony fordulatszámtól elérhető és rendkívül széles fordulatszám-tartományban a sofőr rendelkezésére áll: az erőforrás 500 Nm csúcsnyomatékát a rendszer percenkénti 1500 és 4500 főtengely-fordulat között mindvégig a gázpedál alá helyezi, a 340 lóerő maximális teljesítmény pedig percenkénti 5500 főtengely-fordulatnál érkezik meg a kerekekre.

A három- és ötajtós BMW M140i modellek hatsebességes manuális váltóval felszerelve 4,8, míg a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval 4,6 másodperc alatt gyorsulnak fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Mindkét érték 0,3 másodperccel szárnyalja túl az elődmodellek megegyező számait. Hasonló mértékű fejlődés figyelhető meg a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó három-, illetve ötajtós BMW M140i modelleknél is, amelyek az alapfelszereltség részeként kínált nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval felvértezve 4,4 másodperc alatt tudják le a nulla-százas sprintet.

A BMW M240i Coupé a hatsebességes manuális váltóval 4,8 másodperc alatt gyorsul százra (automataváltóval 4,6 másodperc alatt), összkerékhajtással azonban mindez csupán 4,4 másodpercet vesz igénybe. Ezen értékek 0,2 másodperccel múlják felül az elődmodell megegyező számait. A nyitott tetős változatok elődmodelljükhöz képest 0,3 másodperccel gyorsabban sprintelnek százas tempóra: a BMW M240i Cabrio manuális váltóval ezt 4,9, automataváltóval pedig 4,7 másodperc alatt tudja le. A BMW M240i xDrive Cabrio a széria nyolcsebességes automataváltóval 4,6 másodperc alatt hozza a kötelezőt.

A három-, illetve ötajtós BMW M140i és BMW M140i xDrive, a BMW M240i Coupé és BMW M240i xDrive Coupé, valamint a BMW M240i Cabrio és BMW M240i xDrive Cabrio modellek alapfelszereltségének része a 10 milliméterrel alacsonyabb M Sport futómű, a 18 colos, exkluzív duplaküllő-dizájnú M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, az M Sport fékrendszer, a változó áttételű sportkormány, az M aerodinamikai csomag és a Ferric Grey vasszürke metál külső visszapillantó-házak. A sportos utastéri hangulatról mindezeken felül kék kontraszt-varrással ellátott, szövet- és Alcantara-borítású sportülések, bőrözött M sportkormány és M vezetőoldali lábtámasz gondoskodnak.