2016. május 27. 15:50   |   Autoblog
címkék:  

Durva Cliót épített a Renault

Stílusosan, Monacóban mutatkozott be minden idők legerősebb Renault Clio RS modellje, egyelőre koncepció formában. A kiszélesített, igen harciassá tett karosszériába a Megane RS Trophy 275 lóerős turbómotorját szerelték.

Az extrém Clio RS 16 mindössze 5 hónap alatt készült el a Renault Sportnál; ez elegendőnek bizonyult a csapata számára, hogy helyet találjon a 2 literes turbómotornak, a váltóműnek és a hűtőrendszernek a kisméretű karosszériában. Hivatalos adatok nincsenek róla, hogy milyen menetteljesítményeket biztosít a 275 lóerős és 360 Nm nyomatékú erőforrás, de sejtjük, hogy a brutális Clio megelőzi a világ egyik leggyorsabb fronthajtású autójának számító Megane RS Trophy-t is.

A szakemberek beépítették a Megane RS Trophy 275 teljes hajtásláncát a Clióba, majd ehhez hangolták a felfüggesztést. A felnik 19 colosak, akárcsak a csúcs-Megane esetében. Nagy figyelmet fordítottak a megfelelő hangzásra is, ezért egy Akrapovič rendszert installáltak az autó alá.

A Clio RS 16 60 mm-rel szélesebb a sima RS-nél, nagyméretű hátsó szárnyat hord és számos egyedi stíluselemet kapott. Ilyenek például a kockás zászlót mintázó LED-es nappali fények, valamint a feketére festett hűtőmaszk és márkaembléma, illetve tükörházak. A külső fényezés a Renault jellegzetes Sirius sárgája.

A monacói bemutatkozás után a Renault Clio RS 16 a Goodwoodi Sebességfesztiválon is tiszteletét teszi majd. Sorozatgyártásáról egyelőre nem tudunk.