2016. június 22. 16:40   |   Autoblog
címkék:  

Villanyautókat fog gyártani a Volkswagen

Új vállalati stratégiát jelentett be a Volkswagen-csoport, aminek a segítségével autógyártóból a hosszú távon fenntartható mobilitás világszerte vezető szolgáltatójává kíván előlépni. Történetének legnagyobb szabású átszervezését kezdi el, melynek során átalakítja autós alaptevékenységét, új mobilitási megoldások üzletágat épít ki és növeli a hatékonyságot. A következő években több mint 30 tisztán elektromos modell érkezik a piacra.

A június 16-án alapelemeiben bemutatott, új vállalati stratégia első alappillére a Volkswagen autós alaptevékenységének átalakítása, vagyis annak mélyre ható átszervezése a mobilitás korszaka szellemében. Ennek keretében a Volkswagen határozottabban szétválasztva kívánja pozícionálni a vállalatcsoport márkáit, modell- és hajtásrendszer portfólióját pedig a legvonzóbb és legnagyobb növekedést ígérő piaci szegmensekre való tekintettel tervezi optimalizálni. Emellett a ma mintegy 340 különböző modellváltozatot tartalmazó termékkínálatát a regionális piacok és ügyféligények figyelembevételével a nyereséges növekedés követelményeinek megfelelően alakítja át.

A járművek és hajtásrendszerek tekintetében a Volkswagen különös hangsúlyt fektet az elektromos mobilitásra, ahol a vállalatcsoport átfogó termékoffenzívát indít. Összesen több mint 30 tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modell érkezik a piacra. Az ilyen járművek aránya a vállalat becslései szerint ekkorra akár a 25 százalékot is elérheti majd a személygépkocsik világpiacán. Saját elektromos modelljei értékesítésére a Volkswagen-csoport két-hárommillió darabos volument jelez előre 2025-re, ami az akkorra várt teljes értékesítése mintegy 20-25 százalékát tenné ki.

A Volkswagen emellett a nyereséges növekedésre történő átállás keretében főegységeinek modulrendszerű koncepcióját is átdolgozza, ily módon is mérsékelve a fejlesztés és a gyártás komplexitását, illetve növelve a hatékonyságot és még jobban kiaknázva a rendszer kínálta üzemgazdasági előnyöket. A jövőben is folytatódik a különösen vonzó és nagyjelentőségű piacokon már bevezetett regionális növekedési stratégia. Ennek kapcsán a vállalat megerősíti korábban már bejelentett, Észak-Amerikára vonatkozó növekedési és beruházási, illetve további kínai bővítési terveit. Ennek keretében a Volkswagen-csoport régióbeli partnereivel közösen kívánja feltárni az úgynevezett economy szegmens, vagyis a kedvező árfekvésű alapmodellek különösen Ázsiában meghatározó piaci kategóriája kínálta lehetőségeket.

Az autós alaptevékenység átalakításának további alapvető iránya új fejlesztési és tevékenységi területek kiépítése. Ennek szellemében a vállalatcsoport önállóan kívánja biztosítani a szükséges forrásokat a jövő automatizált vezetés és mesterséges intelligencia témaköreihez. A cél saját fejlesztésű, versenyképes műszaki megoldás (Self-Driving System, SDS) megvalósítása az évtized végéig. Tekintettel az elektromos üzemű járművek elkövetkező évek során rohamosan bővülő piaci és értékesítési volumenére a Volkswagen-csoport az akkumulátortechnikát is új fejlesztési területként jelöli meg.

A jövő témakörei számára a teljes vállalatcsoportra kiterjedően milliárd euróban kifejezve kétszámjegyű beruházási összeget irányoznak elő a „Stratégia 2025” keretében.