címkék:
Új kompakt Honda buszlimuzin, az FR-V
Az FR-V szakít a buszlimuzinok általában haszonjárműves megjelenésével, sportos, dinamikus formatervet kapott. A háromtagú motorpaletta – rajta a Honda nagyra értékelt 2,2 literes dízel erőforrásával –, a széles nyomtáv, valamint a kiváló gördülési komfort tökéletes összhangban áll a példás manőverező képességgel. A Honda azért választotta a 3+3-as üléselrendezést, mert felismerte, hogy az autóban is nagyon […]
Az FR-V szakít a buszlimuzinok általában haszonjárműves megjelenésével, sportos, dinamikus formatervet kapott. A háromtagú motorpaletta – rajta a Honda nagyra értékelt 2,2 literes dízel erőforrásával –, a széles nyomtáv, valamint a kiváló gördülési komfort tökéletes összhangban áll a példás manőverező képességgel.
A Honda azért választotta a 3+3-as üléselrendezést, mert felismerte, hogy az autóban is nagyon fontos a családon belüli – különösen pedig a szülő és kisgyermek közötti – kommunikáció. A többfunkciós első középső ülés könnyedén asztallá vagy kartámasszá alakítható, a variálhatóságot pedig tovább javítja az osztott üléstámla, amelyben tárolórekesz kapott helyet. Az FR-V esetében csupán három rövid műveletre van szükség ahhoz, hogy a rakteret maximálisra bővítsük. Az üléseket nem kell bonyolult mechanizmusokkal mozgatni, s persze nem szükséges kiszerelni sem őket az autóból. Az FR-V-ben az ülések eltűnnek a padlóban, a megnagyobbított csomagtartó alja pedig teljesen síkká válik.
A Honda az FR-V esetében is nagy alapossággal teremtette meg a biztonságos utazás feltételeit: az FR-V-ben széria lesz a dupla első légzsák, az oldallégzsák az első utasoknak, illetve az utastér teljes hosszában fölfúvódó függönylégzsákok, továbbá mind a hat ülésen hárompontos biztonsági övek, elöl előfeszítővel és överőhatárolóval. A jobboldali első légzsák 133 literes és 860 mm szélességben nyílik ki, hogy ne csak a szélső, hanem a középső utas is megfelelő védelmet kapjon. Mivel a gyerekek az első középső ülésen is ülhetnek, az FR-V-ben az ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontokat nem csak a szélső hátsó üléseken, hanem elöl középen is megtalálhatjuk. Mindhárom ülésnél van rögzítési pont az üléstámla alján is.
A Honda mérnökei arra törekedtek, hogy kiküszöböljék a buszlimuzinokra jellemző nagy sodródási hajlamot, miközben jó rugózási kényelmet, stabil irányíthatóságot és jó vezethetőséget garantálnak az FR-V számára. A fejlesztések eredménye kényelmes és egyenletes rugózás, nagyfokú stabilitás gyorsan vett kanyarokban és autópálya tempó mellett, valamint nagyon jó rugózási komfort lett a lágy beállítású rugóknak köszönhetően. A piaci bevezetéskor kétféle benzinmotor közül lehet majd választani. Egyik a 125 lóerős, 1,7 literes SOHC VTEC egység ötfokozatú manuális váltóművel, a másik pedig a 150 lóerős, 2,0 literes DOHC i-VTEC egység. 2005-ben a paletta a Honda 2,2 literes i-CTDi turbódízel motorjával válik teljessé. A kétliteres benzines és a 2,2 literes dízelmotorhoz egyaránt hatfokozatú kézi váltó jár. A tervek szerint az értékesítés november elején kezdődik, az 1,7 literes változat ára 5 100 000, míg a 2,0 literes motorral szerelt változat ára előreláthatólag 6 millió forint lesz.