2016. augusztus 19. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Káprázatos luxuslimuzint mutatott a Cadillac

A Cadillac elképesztően elegáns négyajtós limuzint készített az idei Pebble Beach Concours d’Elegance klasszikusautó-kiállításra. Az Escala Concept a Cadillac modellek jövőjét mutatja és számos előremutató technológiát vonultat fel. Sajnos ebben a formában biztosan nem valósul meg.

Az Escala Concept a harmadik az utóbbi években a Pebble Beach rendezvényen leleplezett Cadillac tanulmányok sorában, amelyek egytől-egyig a Cadillac-dizájn új evolúciós lépcsőfokait képviselték. Az Escala valódi luxuslimuzin, nagyobb és fényűzőbb a márka legnagyobb szedánjánál, a CT6-nál. Több mint 5,3 méter hosszúra nyúlik, 1948 mm széles és 1455 mm magas, tengelytávja pedig grandiózus, 3228 mm-es.

Az Escalán a Cadillac új orrkiképzése vehető szemügyre, ami hamarosan a sorozatgyártású modelleken is meg fog jelenni. Az új elemek a hatalmas, tekintélyt parancsoló hűtőmaszk, valamint az 1948-tól védjegyként megjelenő függőleges világítás újfajta kivitele, még vékonyabb, OLED-es, mélyen ülő fényszórókkal. Az új elrendezés éjjel-nappal fenyegető tekintettel ruházza fel az autót. A far hasonlóképpen karakteres, teljesen egyedi vonalú OLED-es lámpákkal.

Az utastérben négy ülést helyeztek el, az első és a hátsó traktus pedig koncepciójában eltér egymástól.  Az első a modern technológiát állítja a középpontba, míg a hátsó a relaxációra koncentrál. A minimalista dizájnú műszerfal három darab hajlított OLED kijelzőből áll. Az Escalában egy teljesen új kapcsolódási és vezérlési koncepció debütál, amelyet később a sorozatgyártású modellekben is meghonosítanak majd. A sofőr egy központi tekerő/nyomógombbal irányítja a rendszert, de hangparancsokat is adhat és gesztusvezérlést is alkalmazhat.

A belső teret kizárólag kézi munkával állították össze, mégpedig különös odafigyeléssel és remek ízléssel. A műszerfalon, az ajtóbelsőkön és az ülések oldalán kézi szövésű textilanyagot látunk, amivel kiválóan harmonizál az ülőlapok, a kormány és a középalagút fehér színű bőrkárpitja. Sötét fabetéteket és elegáns krómdíszítéseket is találunk, ahogy egy luxusautóban illik.

Az Escala Concept egyébként a Cadillac modern hátsókerék-hajtású nagyautó platformjára épül, amit a CT6-tal vezettek be. Meghajtásáról egy új fejlesztésű, 4,2 literes ikerturbós V8-as motor gondoskodik, amibe hengerlekapcsolás technológiát is építettek.