2016. augusztus 25. 19:45   |   Autoblog
címkék:  

Canepa Design Porsche 959

Ha a Porsche 959 kerül szóba, a korábbi autóversenyző és tuningmester Bruce Canepa neve megkerülhetetlen. Ő volt az, aki 2003-ban lehetővé tette, hogy a legendás szupersportkocsi róhassa az amerikai utakat. A turbófeltöltők, a kipufogórendszer és az elektronika módosításával elérte, hogy a sportkocsi teljesítse az emissziós előírásokat. Canepa 2003 óta egyedüliként tuningolja is a kocsikat, most pedig megalkotta a világ legerősebb 959-es modelljét.

A B-csoportos raliautó utcai homologizációs modelljeként megszületett Porsche 959 a 80-as évek műszakilag legfejlettebb és leggyorsabb sportautójaként vonult be a történelemkönyvekbe, a mai modern szupersporkocsik ősapjának tekinthető. 1986-os bemutatásakor a világ leggyorsabb autójának számított, 3,7 másodperces százas gyorsulással és 314 km/órás végsebességgel.

A 959-es 2,8 literes hathengeres boxermotorja vízhűtéses négyszelepes hengerfejekkel és léghűtéses hengerekkel bírt, és két szekvenciális turbófeltöltő hozott ki belőle 444 lóerőt. Utóbbi megoldás kiegyensúlyozottabb teljesítmény-leadást eredményezett, a turbónyomás nem lórugásszerűen jelentkezett, mint általában a korszak turbófeltöltéses Porsche modelljeiben.

Canepa számos módosítást hajtott végre a 2,8 literes blokkon, hogy az teljesítse az amerikai emissziós előírásokat. Egyúttal különböző tuningfogásokat is bevetett, hogy feltornássza a motor teljesítményét azok számára, akik igényelték. A képeken látható fantasztikus példány Canepa saját autója és mutatja, mit lehet kihozni a technikából. A hathengeres boxer 763 lóerőt és 860 Nm nyomatékot mozgósít, ami az új Borg Warner feltöltőknek, az új vezérlésnek és kipufogórendszernek köszönhető. A megerősített váltómű és az egyedi kuplungszerkezet révén a kocsi 2,4 (!) másodperc alatt katapultál 100 km/órára, a vége pedig 370-nél van.

A gyönyörűen restaurált, gyári kinézetű 959-es emellett egyedi magnézium felniket, korszerű Michelin sportabroncsokat és titán rugóstagokat kapott, amelyek csökkentik a rugózatlan tömeget. Az utastér is aprólékos felújításon ment keresztül, vadonatúj barna bőr borít mindent, a hozzá passzoló barna szőnyegekkel.

Nem tudni, hogy Canepa mennyit kér egy ilyen szintű átalakításért, de az összeg bizonyosan tetemes. Jó hír, hogy akik soknak találják a 763 lóerőt, kérhetnek 576 és 640 lóerős csomagot is kedvencükhöz.