címkék:
Rendelhető a 2004-es Mitsubishi Lancer
Az 1973-ban bemutatott első Lancer mindjárt az egyik legnehezebb raliversenyen, Ausztrália úttalan útjain bizonyította kivételes műszaki tulajdonságait, megbízhatóságát. A sportsikerek végigkísérték a Lancer három évtizedét – gondoljunk csak a Lancer Evolution generációinak kilencvenes évekbeli világbajnoki címeire –, egyben megalapozták az eladási sikereket is. A Lancer az évek során a Mitsubishi egyik legnépszerűbb modellcsaládja lett, amelyből […]
Az 1973-ban bemutatott első Lancer mindjárt az egyik legnehezebb raliversenyen, Ausztrália úttalan útjain bizonyította kivételes műszaki tulajdonságait, megbízhatóságát. A sportsikerek végigkísérték a Lancer három évtizedét – gondoljunk csak a Lancer Evolution generációinak kilencvenes évekbeli világbajnoki címeire –, egyben megalapozták az eladási sikereket is. A Lancer az évek során a Mitsubishi egyik legnépszerűbb modellcsaládja lett, amelyből csupán Európában 700 ezer talált gazdára.
Vonzóbb, mint valaha
Az új Lancer négyajtós és kombi karosszériával kerül forgalomba. A két változat teljesen azonos frontkialakításán már az első pillanatban felfedezhetők a Mitsubishi Motors új, vonzó vizuális elemei: osztott hűtőrács, középen széles pillérrel, rajta krómozott háromgyémántos logoval. Az immár sportos vonalakat látványos első és hátsó lámpatestek ékesítik, és különösen a kombin ragad meg a tekintet a meredek hátsó traktusával és egyéni üvegezésével.
Az új Lancer utasterében komoly minőségi változások figyelhetők meg: a sportos műszerfal illesztései pontosabbak, az anyagminőség jobb. A Lancer Kombi Sport 1.6 és 2.0 változata (a Sedan Sport később lesz kapható) pedig a kerek, fehér számlapos műszerekkel, a Momo kormánykerékkel, az alumínium sebváltó gyűrűvel, valamint a sportülésekkel az EVO VII-es pilótafülkéjét idézik. A kényelmes, könyöklős ülések, a korábbi modellekhez képest lényegesen nagyobb belmagasság (a kombinál + 25 mm a sedanhoz képest) és lábtér felsőbb kategóriába tartozó autók kényelmét ígérik Bőven jut hely a csomagoknak is, hiszen a sedan raktere 430, a kombié pedig 591 literes, de a hátsó ülések lehajtásával több mint egy köbméternyi (1079 liter) rakomány fér el az autóban.
Az új Lancer utasait a ma elvárható aktív és passzív biztonsági elemek óvják. A stabil futómű, a precíz kormány, a tárcsafékek (minden keréknél), valamint az elektronikus fékerő-elosztóval kombinált blokkolásgátló segít elkerülni a veszélyes helyzeteket. Ha mégis megtörténik a baj, a gyűrődőzónákkal ellátott biztonsági karosszéria megakadályozza a veszélyes deformációkat, az elöl ülőket dupla légzsák (a Comfort 1.6 és a Sport változatoknál oldallégzsákok, illetve függönylégzsákok) védik.
Motorválaszték és futómű
Az új Lancer Sedan 1,3 és 1,6 literes, 4 hengeres 16 szelepes, 82, illetve 98 lóerős hengerenkénti elektronikus befecskendezéses SOHC-motorral kerül forgalomba. A nagyobbik motorhoz 4 fokozatú szekvencionális automata sebességváltó (INVECS-II Sports Mode) is rendelhető. A legnagyobb sebesség 171 és 183 km/h, míg álló helyzetből a Lancer 13,7, illetve 11,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre. Az átlagfogyasztás igen kedvező: az 1,3-as modell 6,5 literrel, az 1,6-os 6,7 literrel beéri 100 kilométerre.
A Lancer Kombi is kétféle motort kapott, a Sedanban is alkalmazott 1,6 literes mellett egy a Lancer-történetből jól ismert, az Evolution-sorozat alapját képező 2 literes, 4 hengeres és 16 szelepes, 135 lóerős DOHC erőforrást. A Lancer Kombi Sport három centiméterrel alacsonyabb futóművével párosulva ez a teljesítmény sportos menettulajdonságokat ígér. A kétliteres Kombi Sport legnagyobb sebessége 200 km/h, gyorsulása 10 másodperc, a fogyasztása pedig 8,6 liter 100 kilométerre.
Az új Lancer 15 collos (Sport 16”) első kerekei McPherson rendszerű rugóstagokon kaptak helyet, amelyhez stabilizátor is tartozik. A Sport-változat felfüggesztési tornyait – ahogy az EVO-örökséghez illik – vaskos rudazat fogja össze a pontosabb, biztonságosabb úttartás érdekében. A hátsó felfüggesztésnél a Mitsubishi által 1992-ben bevezetett több lengőkaros Multi-Link megoldást alkalmazták, amely rugalmasságával különösen nagysebességű ívekben fejti ki áldásos hatását.
Modellváltozatok
Az új, japán gyártású Lancer kétféle felszereltséggel kerül forgalomba. Az alapmodell az 1,3 literes Lancer Sedan Comfort, amelynek egyik változata légkondicionálóval kapható. Az alapmodellben többek között elektromos külső tükrök, elektromos ablakemelők, dupla légzsák, központi ajtózár, állítható magasságú vezetőülés található. A csúcsmodell a már említett Lancer Kombi 2.0 Sport, amely szériában oldal- és hátsó légterelőket, alufelniket kap.
A Lancer Sedan 1,3 Comfort 3 790 000 forintba kerül, a 6 légzsákkal és légkondicionálóval felszerelt 1,6-os Sedan Comfortért viszont már 4 460 000 forintot kell fizetni. A kombi 4 590 000 forinttól kapható, a sportváltozatért 5 100 000 forintot kell leszurkolni. A kétliteres csúcsmodell áráért már egy középkategóriás autó is megvásárolható, az árcédulán nem kevesebb, mint 6 170 000 forint szerepel.
Lancer Evolution VIII
A Lancer EVO VIII az idei frankfurti autószalonon mutatkozott be Európában, és 2004. első negyedében nálunk is forgalomba kerül az Evolution-sorozatban elsőként teljes gyári garanciával (3 év 100 000 km-ig).
Az elsőt 1992-ben építette a japán autógyár, amely azóta számos sikert – négy vezetői és egy márkavilágbajnoki címet – ért el. Az EVO VIII folytatja a tradíciót: remek úttartás, fantasztikus erő, megbízhatóság, sportos kényelem, biztonság jellemzi. Az új modell utcai változata 5 fokozatú sebességváltóval, frissített 265 lóerős turbómotorral, átrajzolt vonalakkal rendelkezik. Az új Mitsubishi-formavilágra utal a hűtőmaszk a nagyméretű króm emblémával. Az intercooler munkáját javítja a megnövelt középső légbeömlő nyílás, és több hűtőlevegő jut az első fékeknek is. Sorozatgyártású négyajtós autón először alkalmaznak szénszállal erősített légterelőt, az EVO VIII-on ilyen található. Az utastérben Recaro sportülések, Momo sportkormány, sportváltó rövid kapcsolási utakkal, valamint központi fordulatszámmérő utal áll a dinamikus autózás kedvelőinek szolgálatában.
A nagy teljesítményt a Mitsubishi legújabb aktív 4WD rendszere juttatja el a kerekekhez. Az aktív középső differenciálmű (ACD), a kanyarstabilitást fokozó aktív kicsúszásgátló (Super AYC) legújabb változata, valamint a 17 collos Brembo tárcsafékeket működtető Sports ABS (elektronikus fékerő-elosztóval), mind-mind igazi műszaki csemege. Az erőforrás 355 Nm-es maximális nyomatéka 3000-es fordulattól rendelkezésre áll, a gyorsulás 100 km/órás sebességre 6,1 másodpercig tart. A Lancer EVO VIII végsebessége 245 km/h.