2016. szeptember 13. 08:30   |   Autoblog
címkék:  

Eljött a léghűtéses Porschék ideje

A klasszikus 911-es Porschék az utóbbi években elképesztő módon felértékelődtek, rendkívül keresetté váltak. Már az utolsó, 993-as léghűtéses széria darabjaihoz is nehéz jutányos áron hozzájutni, egyik-másik hatszámjegyű összegért cserél gazdát. Legutóbb egy ritkaságokat is tartalmazó nyolcdarabos gyűjtemény került kalapács alá, 6,2 millió dollárért.

A nyolc eladásra kínált 911-es közül négy rekord magas áron cserélt gazdát. Ezek ritka, homologizációs modellek voltak, kevés kilométerrel, gyönyörű állapotban. A legkevesebbet az 1995-ös Carrera RS Clubsportért fizettek, 403 ezer fontot (536 ezer dollár), az 1993-ban gyártott 964 Carrera RS 3.8 már 716 ezer fontot hozott a konyhára (952 ezer dollár). A magas árat e két típus ritkasága is indokolja, előbbiből összesen 100, míg az autóbbiból csupán 55 darabot gyártottak.

Majd következett az 1993-as 964 Turbo S Lightweight modell, ami 974 ezer fontért kelt el (1,3 millió dollár). Soha egyetlen 964-es Porschéért nem fizettek még ennyi pénzt. De még ez a roppant összeg is eltörpül amögött, amit az 1995-ösAz űrlap tetejeAz űrlap alja 993 GT2-ért ajánlott valaki. A fantasztikus masinát 1,84 millió fontért vásárolta meg (2,45 millió dollár).

A gyűjtemény másik négy tagjának is sikerült hatszámjegyű összegeket keresnie.   Az 1989-es kiadású 930 Turbót 106 400 fontért (141 ezer dollár), az 1977-es 930 Turbót 140 ezer fontért (186 ezer dollár), az 1973-as 911 Carrera RS 2.7 Lightweight modellt 224 ezer fontért (298 ezer dollár), az 1998-as 993 Turbo S modelt pedig 313 600 fontért vették meg (416 ezer dollár). A kollekció értéke így 4,7 millió font (6,28 millió dollár), ami a léghűtéses 911-esek gyűjtői státuszba emelkedését mutatja.