2016. szeptember 15. 15:40   |   Autoblog
címkék:  

Jön a Mercedes-AMG GT roadster

A Mercedes-AMG két új vászontetős roadstert vezet be az AMG GT családba. Egyik a 476 lóerős AMG GT Roadster, másik pedig az AMG GT C Roadster, amely alig gyengébb a GT R kupénál, 557 lóerőt ad le. Mindkét modell önzáró differenciálzárral és hátsókerék-kormányzással felszerelve nyújt meghatározó vezetési élményt.

A két roadster variánssal a Mercedes-AMG GT család öttagúra bővül. Az új vászontetős verziók a kupé modellek műszaki génjeit örökölték, tehát alumínium karosszériájuk könnyű és merev, orrukban pedig 4 literes biturbó V8-as motor dohog. A gyengébb GT Roadster 476 lóerőt ad le, míg az erősebb 557 lóerővel rendelkezik. A GT C Roadster egy új teljesítménylépcsőt képvisel, ugyanis 47 lóerővel erősebb a GT S kupénál és 28 lóerővel gyengébb a GT R-nél. A GT Roadsterben az erőforrás nyomatéka 630 Nm 1700 és 5000-es fordulatszám között, a GT C Roadsterben azonban már 680 Nm az 1900-5750-es fordulatszám-tartományban.

Ami a menetteljesítményeket illeti, a GT 4 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet és 302 km/órás csúcssebességre képes, míg a GT C 3,7 másodperc alatt gyorsul százra és megfutja a 316 km/órát. A közvetlen befecskendezéses duplaturbós high-tech motort spontán gázreakció és lineáris erőleadás jellemzi a teljes fordulatszám-skálán. A motorhoz hétfokozatú duplakuplungos váltóművet kapcsoltak, amely a transaxle elrendezést követve a hátsó tengelynél kapott helyet.

A váltómű három előre programozott beállítást tartalmaz (C (Comfort), S (Sport), S+ (Sport Plus)), valamint a sofőr egyéni preferenciái szerint kialakított módot (I (Individual). A GT C roadster emellett egy Race, azaz verseny beállítást is tud, ami a lehető legélesebbre állítja a kocsi hajtásláncát, a kipufogórendszerben pedig nyitja a pillangószelepeket a brutálisabb hangzást érdekében. Végül elérhető az M, a kézi vezérlés, amellyel bármelyik menetmódban kézzel lehet sebességet váltani.

A két vászontetős modell egy másik műszaki megoldást is örökölt az AMG GT R-től, mégpedig az aktív lamellás hűtőrácsot. Egy villanymotor nyitja és zárja a lamellákat attól függően, hogy mennyi friss levegőre van szüksége a motornak.

A két roadster a tetőkialakítást leszámítva pontosan úgy néz ki, mint a keménytetős változatok. Az erősebb GT C Roadster 57 mm-rel szélesebb a GT-nél, éppen olyan széles, mint a GT R kupé. Ennek megfelelően nyomtávja és gumiabroncsai is nagyobbak, hátul a GT C 305 mm széles abroncsokat visel. Különleges elem a hátsó légterelő szárny, amely meghatározott sebesség fölött kiemelkedik a csomagtértető síkjából. A háromrétegű vászontető elektronikusan, 11 másodperc alatt nyílik és záródik, akár 50 km/órás sebességig. Fekete, piros és bézs színben elérhető.

A vászontetős Mercedes-AMG kabriók sportfelfüggesztést kaptak, a GT C azonban folyamatosan változó, adaptív csillapítást is felvonultat. Utóbbinál az aktív hátsókerék-kormányzás is széria. 100 km/órás sebességig a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak el, ami agilisabb kanyarvételt, kisebb fordulókört és kisebb kormánymozdulatokat eredményez. 100 km/óra fölött azonban a hátsó kerekek az elsőkkel megegyező irányba fordulnak, ami jelentősen javítja a stabilitást. Mindkét roadster korlátozottan önzáró differenciálművet is kapott, a GT mechanikusat, a GT C pedig elektronikus felügyeletűt.

A kabin most első ízben exkluzív bézs nappabőr kárpitozással is megrendelhető. Felárért, ugyancsak első alkalommal formázott AMG performance ülések is kérhetők beépített Airscarf nyakfűtéssel és szellőztetés funkcióval.