A nap képe: ilyen BMW nincs még egy
A képeken látható BMW M1 Procar párját ritkítja, ugyanis versenyautóként látta meg a napvilágot, de a gyár egyedüliként utcai autóvá alakította át és értékesítette. Bruce Canepának köszönhetően most versenyautó köntösben született újjá és továbbra is használható közúton.
Történetünk főszereplője M1 Procar versenyautóként, 1979-ben hagyta el a gyári szerelőszalagot, a 31. példány volt a 40-ből. Tartalék autónak szánták a Formula 1-es pilótákkal futó M1 Procar Bajnokságban, de végül egyetlen versenykilométert sem tett meg. A BMW ezért úgy döntött, hogy utcai autóvá alakítja át és eladásra bocsátja. 1979 novemberében az autó új gazdára is talált. Öt évvel később áthajózták Amerikába, ahol több tulajdonosnál is megfordult. A 90-es évek végén leparkolták egy garázsban, és 2012 októberéig nem is mozdult onnan.
Bruce Canepa ekkor lelt rá az autóra és megkezdődött a hosszú éveken át tartó, aprólékos restaurálás. A cél az eredeti állapot visszaállítása volt, ismét versenyautót szándékoztak faragni az autóból, amely célból szereztek egy eredeti M1 Procar versenyautót is, hogy tanulmányozhassák. A BMW által utólag felszerelt alkatrészeket eredeti Procar elemekre cserélték, így került fel az autóra az ikonikus szélesítő készlet, a hátsó szárny, a központi csavaros BBS kerékszett, továbbá az egyedi Procar tengelyek és felfüggesztés. A felniken elöl 265/40, hátul 335/35 ZR 17 méretű Michelin sportabroncsok feszülnek.
Canepa egyedül eredeti Procar fékeket nem talált az autóhoz, ezért a Porsche 962 Brembo féknyergeit és a Porsche 935 tárcsáit használta. A 3,5 literes motorhoz is hozzányúlt, Motec elektronikus befecskendezéssel látta el, így a teljesítmény 470-ről 414 lóerőre csökkent, a nyomaték azonban 483 Nm-re nőtt. Az erőforráshoz az eredeti, újrakonstruált 5-fokozatú ZF váltóművet kapcsolták.
Az M1 Procarba rengeteg munkát fektettek, csak a váz és az üvegszálas karosszéria több száz órát emésztett fel, s a belső tér is újjászületett. A külső fényezés is különleges; a Basalt Blau kék árnyalatot ugyan nem kínálták az M1 modellhez, de a BMW négy speciális járműnél használta ezt a színt.
Az egyedi, 1979-es Canepa BMW M1 Procar eladó, nem publikus, valószínűleg szemérmetlenül magas összegért. Érdeklődni az eladónál lehet.