2016. október 03. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

I.D., a jövő autója a Volkswagentől

Think New! (Gondolkodj újszerűen!) A Volkswagen e vezérelv mentén egy jövőbe mutató elektromos járművel lenyűgöző képet ad a holnap közlekedéséről a Párizsi Nemzetközi Autószalonon. Az I.D. világpremierje áll a vállalat autószalonon való megjelenésének középpontjában. A nulla károsanyag-kibocsátású I.D. gyártását már 2020-ban elkezdik, útjára indítva ezzel az innovatív elektromos járművek új generációját.

A Volkswagen az I.D. párizsi bemutatóján közölte, hogy 2020-ban megkezdi az elektromos járművek teljes családjának piaci bevezetését. Mindegyik modell egy új járműplatformon alapul majd, amelyet kifejezetten és kizárólagosan a teljesen elektromos járművek számára fejlesztettek ki. Az I.D. a teljesen elektromos járművek új korszakát képviseli, sőt, egy új autóipari korszakot: az elektromos, hálózatba kapcsolt és önvezető járművekét.

A Volkswagen új irányt mutat az I.D. tanulmánnyal. Ez lesz a piacon az első Volkswagen, amely az újonnan kifejlesztett moduláris elektromos hajtású platformon (Modular Electric Drive Kit – MEB) alapul. Az I.D. a piaci pozícionálása szerint egy kompakt elektromos autó, amellyel a Volkswagen szeretné kibővíteni a nagy darabszámban értékesített típusainak kínálatát az olyan bestsellerek mellett, mint a Polo, a Golf, a Tiguan és a Passat. Az I.D. hajtásáról egy 125 kW/170 LE teljesítményű villanymotor gondoskodik majd. Az akár 600 kilométeres hatótávolságával és egy mai, hasonló teljesítményű Golf modellével megegyező árszintjével az I.D. a nulla károsanyag-kibocsátás fogalmát a mindennapos autózás természetes jellemzőjévé teszi majd.

Az I.D. a kompakt kategória elektromos járműveinek teljesen új Volkswagen formanyelvét mutatja be. Belső terében elsőként alkalmazták a nyílt tér koncepciójaként ismert elvet, így a Golfnál valamivel rövidebb I.D. a Passat nagyvonalú térkínálatát nyújtja. Ezt az új hajtási koncepció szerinti platform tette lehetővé, ahol a villanymotor a hátsó tengelyen, a nagyfeszültségű akkumulátor pedig a jármű padlójában helyezkedik el, ami nagyobb teret és rugalmasságot eredményez. Ugyanakkor az I.D. már a 2025-ös évbe ível át: ez a Volkswagen első tanulmányautója, amely teljesen önvezetően közlekedhet. Az I.D. Pilot a kormánykerék VW logójának megérintésével kapcsolható be, majd a kormánykerék eltűnik a műszerfalban, teljesen újfajta térérzetet nyújtva a vezetőnek.

A hagyományos autókulcsot nyugdíjazták az I.D. típusban. Ehelyett egy okostelefon használható digitális kulcsként (Digital Key) az autó nyitásához és indításához. E mögött az a gondolat áll, hogy a közeljövőben a Volkswagen autót vezető személyek kapnak majd egy saját Volkswagen személyazonosítót (Volkswagen ID). Ez az ID egy személyes profil, amely olyan adatokat tárol, mint az ülés és a légkondicionáló egyéni beállításai, a kedvenc rádióállomások és zenelisták, a hangrendszer beállításai, barátok és üzleti partnerek elérhetőségi adatai, valamint a navigációs rendszer konfigurációja. Ezt a profilt a Volkswagen autóipari felhőjén (Volkswagen Automotive Cloud) keresztül lehet majd lehívni.

A Volkswagen I.D. 600 kilométeres hatótávjával a legjobb lehet majd a piacon, ráadásul az előzetes információk szerint Golf TDI árban, azaz 7 millió forint körül meg lehet majd vásárolni.