A nap képe: nincs ennél durvább Hyundai
A Hyundai szokatlanul agresszív kinézetű járművet mutatott be a Párizsi Autószalonon. A motorsportos ihletésű RN30 tanulmány mutatja, mire lehet majd számítani a frissen létrehozott, a jövőben a sportos modellekért felelős N részlegtől. Úgy néz ki, izgalmas koreai autók jönnek.
Az RN30 alapját az új i30 képezte, bár a hétköznapi modelltől meglehetősen elrugaszkodott kinézete van. Abszolút brutális, egy fenevad, amely a versenypályára született. Küldetéséhez igazodó erőforrást kapott, egy 2 literes négyhengeres turbómotort, amelyet a Hyundai kifejezetten a sportos N modellekhez fejlesztett ki. A kovácsolt alkatrészeket tartalmazó blokk 380 lóerőt és 451 Nm nyomatékot hoz ki magából.
A mérnökök duplakuplungos váltóművet kapcsoltak az erőforráshoz, amelyen keresztül az erő mind a két tengelyhez eljut. Arról, hogy mind a négy kerékre megfelelő mennyiségű nyomaték jusson, kifinomult elektronikus differenciálzár gondoskodik. Az RN30 más szempontból is különleges. Megépítésénél nem szénszál erősítésű műanyagot használtak, hanem a BASF-fal közösen kifejlesztett könnyű, tartós és környezetbarát műanyagot.
Az RN30 nagyon durván néz ki. Örökölte az i30 letisztult vonalvezetését, de a földre lapul és sokkal szélesebb. Öt centimeter híján 2 méter széles és mindössze 1355 mm magas (-84 mm). A földig húzott kötények és a “lebegő” sárvédők drámai hatást keltenek, csakúgy, mint a sisaknak is beillő óriási hátsó szárny. Az autó elején egy új típusú hűtőrács látható high-tech fényszórókkal és különleges formájú nappali fényt adó világítóegységekkel. A géptetőbe szellőzőket vágtak, amelyek segítik a felhúzott erőforrás hőcseréjét. A hátsó szárny elképesztő méretű és az útra ragasztja a kocsit.
Az utastérben testre szabott kagylóüléseket és beépített bukóketrecet találunk, de az igazi különlegességet az A-oszlopokra erősített stabilizátoros kamerák jelentik. Ezekkel, és a hátsó szárnyra szerelt harmadik kamerával professzionális felvételek készíthetők.
Az RN30 a legfrissebb a nagyteljesítményű tanulmányok sorában, amelyek a jövőbeni N modellek szellemiségét képviselik. Az első kiemelten sportos, izgalmas N verzió az i30-ból fog megjelenni, valamikor a jövő évben.