2016. október 13. 10:55   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatták az új 5-ös BMW-t

A világszerte 2017 februárjában debütáló hetedik generációs 5-ös BMW még dinamikusabb menetteljesítménnyel, a vezetést támogató rendszerek páratlanul széleskörű palettájával, minden korábbinál átfogóbb járműkapcsolati rendszert kínáló intelligens hálózattal és egy vadonatúj, innovatív operációs rendszerrel érkezik.

Az alumíniumból és nagyszilárdságú acélból készült elemek módszeres integrálásával az új BMW 5-ös limuzin saját tömege mintegy 100 kilogrammal csökkent a megegyező motorváltozatú, hajtásláncú és felszereltségű elődmodelljéhez képest. A vadonatúj fejlesztésű alváz, az alacsony súlypont, a BMW modelljeire jellemző tökéletes súlyelosztás és a példaértékű torziós merevséget garantáló könnyűszerkezetes járműstruktúra egysége agilis és dinamikus vezetési élménnyel, s mindemellett hosszú távú menetkomforttal ajándékozza meg a bajor gyártó ügyfeleit.

A világ első számú üzleti limuzinjának széleskörű hajtáslánc-változatai a hetedik modellgeneráció bemutatkozásával az aktív hátsókerék-kormányzás opciójával bővülnek, amely a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is társítható. Az új, 4935 milliméter hosszú BMW 5-ös limuzin légellenállási alaktényezője (Cd 0,22 a leghatékonyabb modellváltozat esetében) ugyancsak új mércét állít fel a felső-középkategóriájú járművek szegmensében.

Az új BMW 5-ös sorozat kormánya mögött megannyi vezetést támogató rendszer gondoskodik a minőségi kiszolgálásáról. Az új BMW 5-ös sorozatot a bajor gyártó éppen ezért már az alapfelszereltség részeként sztereo kamerával szereli fel, amelyek az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető radar- és ultrahang-szenzorokkal együttműködve teljes mértékben képesek feltérképezni az autó 360°-os környezetét.

Az 5-ös BMW hetedik modellgenerációjában mutatkozik be a kikerülési segédlet, a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, a minden korábbinál pontosabb sávváltást segítő asszisztens, valamint az aktív oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens is. Az extrafelszereltségként elérhető aktív tempomat, illetve az opcionális kormányzási és sávtartó asszisztens kibővített funkcióival újabb lépést tesz az automatizált vezetés felé. Ezek közé tartozik a vezetést támogató rendszerek sebességkorlátozáshoz igazodó működése is, az intelligens sebességfigyelő például utazás közben folyamatosan kommunikál a tempomattal. Eszerint 0 és 210 km/óra között az új 5-ös BMW képes a vezető helyett gyorsítani, fékezni és kormányozni is, vagyis akár álló helyzetből elindulni és újra megállni a forgalom tempójában.

A valaha kínált legkényelmesebb és leginkább felhasználóbarát kezelhetőség érdekében az új BMW 5-ös sorozatot az iDrive operációs rendszer legújabb generációjával szereli fel a gyártó. A csúcsfelszereltségű modellváltozatok esetében a navigációs rendszer, a telefonfunkciók és a szórakoztató alkalmazások mellett már a jármű aktuális beállításai és jellemzői is megjelennek a 10,25 hüvelyk átmérőjű, nagyfelbontású központi kijelzőn. A rendszert a BMW ügyfele az érintés-érzékeny iDrive Controllerrel, hangutasításokkal gesztusvezérléssel is működtetheti, de ha úgy tartja kedve, közvetlenül az érintőképernyőn is aktiválhatja az egyes funkciókat.

A felhasználó az átlátható, szellősen megtervezett csempe-ikonokat a saját ízlése szerint szabhatja át és rendezheti el a képernyőn, az operációs rendszer az egyes ikonok mögött futó alkalmazások állapotát pedig a fő képernyőn is folyamatosan frissíti. A színes BMW Head-Up kijelző legújabb generációja immáron 70 százalékkal nagyobb kivetítő-felületen dolgozik és a forgalmi jelzéseken, az operációs rendszerrel összekapcsolt okostelefon kontaktlistáján, a rádióállomásokon és a zeneszámokon kívül a navigációs rendszer utasításait, valamint a vezetést támogató rendszerek figyelmeztetéseit is képes a vezető látómezejébe vetíteni.

A BMW 5-ös sorozat hetedik generációja által kínált utazási komfortot a kibővített tárolási lehetőségek, a nagyobb lábtér, a masszázs funkcióval ellátott komfortülések, az ionizátorral és kellemes illatosítóval kiegészített négyzónás légkondicionáló, valamint az ülések érintés-érzékeny állítógombjai emelik minden korábbinál magasabb szintre. Az utastérbe beszűrődő rezgéseket és zajokat a hangszigetelő réteggel ellátott szélvédő, a vastagabb tetőkárpit és a motorban alkalmazott innovatív SYNTAK technológia hivatott még tovább csökkenteni. Ez utóbbi a motor leállítását követően akár 36 órán keresztül képes megtartani az erőforrás optimális működéséhez szükséges hő nagy százalékát, az újabb hidegindítás így sokkal kevesebb zajjal és rezgéssel jár, a motor hamarabb bemelegszik, a légkondicionáló pedig ezáltal sokkal hamarabb képes felmelegíteni az utasteret is.

A bajor gyártó az új 5-ös limuzint eközben már az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első fényszórókkal szereli fel, amelyhez opcionális extrafelszereltségként akár 500 méteres fényszóró-tartományt kínáló, adaptív kanyarfénnyel és elvakítás-mentes távolságifényszóró-asszisztenssel kiegészített adaptív LED fényerő-elosztás is kérhető.

Az új BMW 5-ös sorozat az intelligens járműkapcsolatok terén is piacvezető pozíciót tölt be. A BMW ConnectedDrive széleskörű szolgáltatás-palettájához vadonatúj funkciók és alkalmazások társulnak. Ilyen többek között a digitális parkolóhely-keresést, -foglalást és -fizetést kínáló új ParkNow technológia, az On-Street Parking Information intelligens felszíni parkolóhely-kereső szolgáltatás, valamint az opcionális parkolóasszisztens is, amely immáron magától is képes megtalálni az üres parkolóhelyeket és beparkolni oda az autót.

Sőt mi több, a vadonatúj Microsoft Exchange szolgáltatás már azt is lehetővé teszi, hogy a BMW ügyfelei az autóban ülve, a központi kijelzőn nyissák meg és szerkesszék tovább a jármű operációs rendszerével szinkronizált e-mailjeiket, naptárbejegyzéseiket és kontaktlistájukat, a Microsoft Office 365 segítségével. Az extralistára a BMW 7-es sorozatban bemutatott távvezérlésű parkolás is felkerül, amelynek segítségével az ügyfelek a jármű okoskulcsáról az 5-ös BMW-t is anélkül vezethetik be a legkeskenyebb parkolóhelyekre (majd onnan kifelé is), hogy beülnének az autó volánja mögé.

Az új BMW 5-ös sorozat ráadásul minden korábbinál átfogóbb okostelefon-integrálási lehetőségeket is kínál – az Apple CarPlay-től kezdve, az induktív okostelefon-töltési funkción keresztül, egészen az egyszerre akár tíz okoskészülék csatlakoztatását is lehetővé tevő WiFi hotspot beépítéséig. A bajor gyártó teljes körű mobilitási szolgáltatása, a BMW Connected továbbfejlesztett változatban mutatkozik be az új 5-ös limuzinban. A BMW Connected Onboard elnevezésű szolgáltatás-paletta csokorba rendezi a személyes mobilitáshoz kapcsolódó alkalmazások és szolgáltatások összes információját, hogy átfogó képet kínálva járuljon hozzá a lehető legegyszerűbb és legkényelmesebb utazáshoz.

A rendszer az okostelefon naptárjában eltárolt legfontosabb adatokat, így például az úti célokat és a szükséges érkezési időpontokat egyszerűen átemeli a jármű operációs rendszerébe és a személyre szabott központi kijelzőn jeleníti meg. Az autó kameráinak köszönhetően a Remote 3D View funkció mindeközben képes a leparkolt 5-ös BMW háromdimenziós, 360°-os élőképét a jármű operációs rendszerével összekapcsolt okostelefonra továbbítani, hogy a tulajdonos egy percre se tévessze szem elől autóját.

Az új BMW 5-ös limuzin motorpalettáját alkotó erőforrások egytől egyig az új fejlesztésű, moduláris felépítésű BMW EfficientDynamics motorcsalád tagjai. Piaci bevezetéskor a motorpalettára kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrás kerül fel, amelyek a hátsókerék-meghajtás mellett a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is felszerelhetők.

A BMW 530i meghajtásáról gondoskodó kétliteres, négyhengeres benzinmotor 252 lóerő maximális teljesítmény és 350 Nm csúcsnyomaték leadására képes. A BMW 530i limuzin 6,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig 250 km/óránál szabályozza az elektronika. 2017 februári piaci bevezetésekor az új 5-ös BMW csúcsmotorja a 340 lóerő és 450 Nm nyomaték leadására képes, 3.0 liter hengerűrtartalmú soros hathengeres benzinmotor lesz, amely a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással együttműködve mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órás sebességre a BMW 540i modellt.

A BMW 520d motorházteteje alatt dolgozó négyhengeres dízelmotor 190 lóerő teljesítményt és 400 Nm nyomatékot képes a hátsó tengelyre küldeni, miközben az alapfelszereltség részeként kínált manuális váltóval felszerelt modell átlagfogyasztása mindössze 4,5 liter. A BMW 520d limuzin 7,7 másodperc alatt (automataváltóval 7,5 másodperc alatt) futja meg a százas sprintet, végsebessége pedig 238 km/óra (automataváltóval 235 km/óra).

Az új BMW 530d ugyancsak kiválóan teljesít a menetdinamika és a hajtáslánc-hatékonyság terén. 265 lóerős teljesítményre és 620 Nm nyomatékra képes soros hathengeres dízelmotorja minden tekintetben felülmúlja elődjét. Átlagfogyasztása 4,9 liter, így 13 százalékkal takarékosabb, mint a leköszönő BMW 530d. Emellett 5,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronika 250 km/óránál szabályozza.

Az új BMW 5-ös limuzin piaci bevezetése után nem sokkal három új hajtáslánc-változat érkezik. A BMW 520d EfficientDynamics Edition motorházteteje alatt a 190 lóerő maximális teljesítmény leadására képes négyhengeres dízelmotor még hatékonyabb kiadása dolgozik majd, nyolcsebességes Steptronic automataváltóval társítva. A modell kilométerenkénti kombinált 102 gramm károsanyag-kibocsátása és 3,9 literes átlagfogyasztása a legalacsonyabb érték a felső-középkategóriájú limuzinok szegmensében.

2017 márciusában ünnepli világpremierjét a plug-in hibrid modell is, a BMW 530e iPerformance. A négyhengeres benzinmotor és az elektromotor alkotta eDrive hajtáslánc 252 lóerő rendszerteljesítményre és mindössze 46 gramm kombinált károsanyag-kibocsátásra képes. Az új 5-ös BMW héttagúra bővülő modellkínálatának két legzöldebb képviselőjével egy időben érkezik meg az utakra a BMW M550i xDrive is, amely átveszi a csúcsmodell szerepét a palettán – legalábbis egy időre. 462 lóerő maximális teljesítményt és 650 Nm csúcsnyomatékot előállító V8-as benzinmotorjával az összkerékhajtású élsportoló kereken 4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.