2016. október 17. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Limitált szériás M4-gyel ünnepel a BMW

2014-es abszolút győzelme után a BMW Motorsport német pilótája, Marco Wittmann a Hockenheimringen megrendezett idei szezonzáró futamon ismét elhódította a Német Túraautó Bajnokság egyéni bajnoki címét, amelyet a BMW M divízió egy exkluzív limitált szériával ünnepel. A BMW M4 DTM Champion Editionből csupán 200 darabot fognak gyártani.

P90239340_highRes_the-bmw-m4-dtm-champ

A BMW M4 DTM Champion Edition a sorozatgyártásban kínált BMW M3/M4 pároshoz képest 69 lóerővel megnövelt maximális teljesítményt és 50 Nm-rel nagyobb nyomatékot kínál. A BMW M divízió és a BMW Motorsport az 500 lóerő maximális teljesítmény és a 600 Nm csúcsnyomaték mellett a versenypályán kifejlesztett sportkupét a legkorszerűbb motorsport-technológiai hajtáslánc-elemekkel és futómű-alkatrészekkel szereli fel, hogy a kivételes négykerekű a DTM futamain rajthoz álló versenyautók letaglózó menetteljesítményével és dinamikájával ajándékozza meg a rajongókat. Az M4 DTM Champion Edition például álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 305 km/óra.

A BMW M4 DTM Champion Edition különleges kiadás mindegyik példánya Alpine White alpesi fehér fényezéssel gurul le a gyártósorról. A karosszéria dizájn-fóliázása már első ránézésre is a BMW Motorsport DTM versenyautóit tükrözi, miközben a versenyautók jellegzetes kialakítását szénszálból készült légterelő elemek idézik. Ilyen többek között az első lökhárító alsó része, az első kerékívek elé helyezett két-két légterelő lap, a külső visszapillantó-házak, az oldalsó küszöbtoldatok, a hátsó diffúzor, valamint a csomagtartóra szerelt légterelő szárny is.

P90239341_highRes_the-bmw-m4-dtm-champ

A kétüléses limitált szériában a vezető és utasa egyaránt szénszálból készült BMW M kagylóülésben foglalhat helyet, amelyet az Alcantara és a Merino bőrkárpitozás exkluzív kettősével vontak be a készítők. Az utastér nagy részében prémium minőségű Alcantara borítás dominál, ahogyan a szürke „12-órás” varrással ellátott BMW M sportkormány esetében is. Az első ülések mögött fehér bukókeret helyettesíti a hátsó üléssort.

A menetkomfortról és a biztonságról azonban már korántsem ilyen minimalista stílusban gondoskodtak a tervezők: a BMW Professional navigációs rendszer, a légkondicionáló és az elvakítás-mentes BMW Selective Beam távolságifény-asszisztenssel felszerelt adaptív LED fényszóró mellett a bajor gyártó OLED-technológiás hátsó lámpákkal, első és hátsó parkolássegítő rendszerrel, valamint automatikusan elsötétedő külső és belső visszapillantókkal felszerelve kínálja a kétszáz darabos limitált szériát.

P90239339_highRes_the-bmw-m4-dtm-champ

A Champion Edition esetében a sorozatgyártásban kínált CFRP műanyagból készült elemeken túl a tetőt, a motorháztetőt, a hátsó diffúzort és a műszerfal tartókonzoljait is szénszál-erősítésű műanyagból formázták meg a tervezők. A dupla ikervégződésű sportkipufogó-rendszer két hátsó dobja mindemellett ultrakönnyű titánból készült.

A tökéletes útkapcsolatról az elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok gondoskodnak, amelyeket kifejezetten a versenypályás igénybevétel követelményei szerint fejlesztettek ki a mérnökök. Az abroncsok Orbit Grey matt aszfaltszürke árnyalatú, 666 M küllő-dizájnú könnyűfém keréktárcsákon feszülnek, amelyek mögött versenypályára edzett BMW M karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik az intenzív lassulásról. A mechanikusan állítható háromutas lengéscsillapítók rugózási tartománya és keménysége ráadásul igen széles beállítási tartományban személyre szabható.

A BMW M4 DTM Champion Edition limitált szériából mindössze kétszáz darab készül és (elsősorban Németországra érvényes) 148 500 eurós alapáron már világszerte elérhető.