Még mindig ragaszkodunk a régebbi külföldi használt autókhoz
Töretlen az import használt autók népszerűsége, az idei évben szeptemberig 107 092 külföldi autót helyeztek forgalomba hazánkban, 18 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A rizikófaktor azonban nem csökkent a határon túl vásárolt autók esetében, ezek nagy része ugyanis tíz évnél idősebb, így az ellenőrizhetetlen előélet és az ismeretlen származás komoly veszélyeket rejthet.
Egyre gyarapszik 2013 óta a külföldről behozott négykerekűek száma, idén az első háromnegyed év statisztikái alapján 107 092 személyautót érkezett hazánkba, ez 18,5 százalékos növekedés 2015 azonos időszakhoz képest (90 389 db). A két évvel ezelőtti adatokkal összevetve még nagyobb a változás, a januártól szeptemberig tartó időszakok közti különbség már több mint 52 százalékos. Tavaly januártól decemberig 122 603 külföldi autót helyeztek itthon forgalomba, idén ez a csúcs megdőlni látszik. A kishaszonjárműveknél is hasonló a helyzet, a szeptemberig behozott 10 438 autó 15 százalékos növekedés a tavalyi (9069 db), és 35,5 százalékos a tavalyelőtti (7702 db) azonos időszak számaihoz képest.
Import használt autó vásárlásánál a legnépszerűbb kategóriák változatlanul az alsó-közép (26 705 db), középkategóriás (23 660 db) és az egyterű (19 391 db) autók, márkák esetében pedig inkább a nagyobb presztízsűeket részesítik előnyben a vevők. Legtöbben Volkswagent (13 657 db), Opelt (11 253 db), Fordot (10 783 db), BMW-t (8449 db) és Audit (7090 db) választanak személykocsiként, a tehergépjárműveknél az első helyeken a Ford (1551 db), a Volkswagen (1515 db), a Fiat (1125 db), az Iveco (1092 db) és a Renault (1082 db) autói végeztek. Viszont még mindig nagy probléma, hogy a teherjárműveknél 40, de a személygépkocsiknál már 60 százalék feletti a tíz évnél idősebb autók aránya.
„Az emberek nagy része évek óta áhított vágyát valósítja meg azzal, hogy álmaik autóját veszik importból. Ezzel nem is lenne gond, ha a behozott kocsik többsége nem lenne tíz évnél idősebb, ugyanis az ellenőrizhetetlen előéletű, magasabb kategóriájú autók fenntartása jóval drágább a fiatalokénál, és a vásárlók nem számolnak azzal, hogy karbantartásra, javításra elmehet az autó árával megegyező összeg” – mondta el a Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.
„Fontos hangsúlyoznunk, hogy mielőtt aláírjuk a szerződést egy használt autó megvételekor, szánjuk rá azt a pár ezer forintot a márkaszervizes átvizsgálásra, ugyanis sok kellemetlenséget megspórolhatunk ezzel, s lehetőség szerint válasszunk inkább alacsonyabb kategóriájú, ámde fiatalabb, és tiszta múltú négykerekűt” – tette hozzá a márkaigazgató.