2016. november 03. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A sohasem volt BMW E30 M3 Touring

A Griot’s Garage megépítette azt a BMW-t, amely sohasem gurult ki a müncheni gyárkapun, bár rengetegen vágytak volna rá. A BMW E30 M3 Touringról van szó, amely tökéletes kidolgozással, bámulatos minőségben készült el. A Las Vegas-i SEMA Show közönsége is fejet hajtott előtte.

A Griot’s Garage csodálatos E30 M3 Touringja egy 1989-es japán példányból épült, ráadásul nem négy, hanem két ajtóval. Az építők a karosszáló cégeknél tapasztalható minőségben szerették volna elkészíteni művüket, így ahelyett, hogy felragasztottak volna néhány sárvédőszélesítést, kompletten, fémből átfaragták a karosszériát.

Leszedték az ajtókat és 23 centiméterrel hosszabb kupé ajtókat tettek a helyükre, kétajtóssá téve a kombit. Az első és hátsó oldalelemek szélesítéseit az M3 Coupé mintájára készítették el, s a lökhárítók, illetve a küszöbök is jellegzetes M-es külalakot öltöttek. Ezt követően a karosszéria káprázatos, hatrétegű piros fényezést kapott, a tengelyvégekre pedig aranyszínű, elöl 8 x 17, hátul 9 x 17 méretű HRE 501M felniket csavaroztak. A kerekek és a sárvédők közti távolságot Ground Control futómű csökkenti a minimumra, a lassításról pedig Brembo fékek gondoskodnak.

A fantasztikus E30 M3 Touring egyvalamiben nem követi legendás elődjét: nem négyhengeres erőforrás hajtja. Egy 4 literes M60 V8-as dohog benne, amelyet egy 1995-ös 540i-ből helyeztek át a hatgangos kézi váltóval együtt.

Minden elismerésünk a Griot’s Garage művészeinek, maradandót alkottak.