2016. november 23. 18:05   |   Autoblog
címkék:  

Lefogyott és élénkebb lett az Opel Insignia

Újabb információk láttak napvilágot a vadonatúj Insignia Grand Sportról. Elődjéhez képest 175 kilogrammal lett könnyebb, és ez jó hatással volt mind a vezethetőségére, mind a dinamikájára. Jelenleg a Nürburgringen rója a tesztköreit.

Az Insignia Grand Sport 29 milliméterrel alacsonyabb a korábbinál, nyomtávja 11 milliméternyit szélesedett, jóval rövidebbek lettek a túlnyúlásai, miközben a tengelytáv 92 millimétert nyúlt – ezáltal javult az egyenesfutás és nagy sebességnél a stabilitás is. A továbbfejlesztett FlexRide-futómű automatikusan, illetve a választható „Standard“, „Sport“ és „Tour“ módnak megfelelően szabályozza a lengéscsillapítást, a kormányzást és a hajtást.

Mindez a legendás Nürburgring északi pályáján tesztelhető legjobban, amelyet kifejezetten nehézzé tesz a változó útburkolat, illetve a kanyarok és egyenesek kombinációja. Valamennyi Opel ott kapja meg a végső csiszolást. Csapatával és egyelőre még álcázott prototípusokkal épp oda utazott tesztelésre az Insignia főmérnöke, Andreas Zipser. A fejlesztők a 21 kilométeres „Zöld Pokolban” tökéletesítik a jármű finomhangolását.

A főmérnök kirobog az Insignia Grand Sporttal az északi körre. Egykettőre az útfogás határán hajt, a Brünnchennél besüllyed a rugózás, majd biztos kéz vezeti a kocsit az autóverseny-rajongók kedvelt Pflanzgartenjében. Gyorsan száguld az Opel új zászlóshajója, Zipser pedig élvezi a precíz, sebességfüggő kormányzást és a vezetőre hangolt belső teret, hiszen azáltal, hogy három centivel mélyebben ül, mint az elődmodellben, együtt van az autóval – a középkonzol jól megtámasztja, a műszerek feléje fordulnak, minden kapcsoló kézre esik. Szinte olyan az egész, mint egy túraautóban.

Eközben legjobb, ha a FlexRide-futómű „Sport” módját használja a pilóta, mert így feszesebbek a lengéscsillapítók, direktebb a kormányzás és a gázvétel. Később avatkozik be a menetstabilizáló, nagyobb játékteret enged. Ha automatikus a váltómű, jobban kihúzatja a fokozatokat – teljesen sportra áll be az Insignia.

Hazafelé a Nürburgringről, az út jellegzetességeinek, kedvének és hangulatának megfelelően háromféle mód közül választhat a vezető:

„Standard“: az automatikus vezérlés mindig a legjobb beállítást választja ki, a jármű érzékelőitől érkező információk alapján.
„Tour“: komfortos futómű-hangolás, fogyasztáscsökkentő hajtómű-beállítások – ezzel lehet hosszú utakat lazán megtenni.
„Sport“: fékezéskor kevésbé süllyed le az Insignia eleje, gyors kanyarodáskor jóval kisebb a karosszéria dőlése, és a kormány jobb visszajelzéseket ad az út állapotáról.

Mindhárom módban másodpercenként 500-szor, azaz percenként 30 ezerszer állítja a FlexRide-futómű a csillapítást elektrohidraulikusan az útállapothoz és a menethelyzethez. „Sport“ állásban el is menthetők a kormányzás, a gázvétel és a csillapítás személyes preferenciái. Ráadásul a szoftver megtanulja a pilóta vezetési stílusát.

Ha épp „Standard“ módban suhan az Insignia Grand Sport, és utasai élvezik a temperamentumos kanyarvételeket, a gyorsításokból és lassulásokból felismeri a szoftver a dinamikus stílust, és egy pillanat alatt sportosra állítja a hajtó- és futóművet.