2016. december 20. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Lebegő műszerfal-koncepció a BMW-től

A Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon (január 5-8.) a BMW bemutatja HoloActive Touch elnevezésű műszerfal-koncepcióját. Az innovatív kezelőfelület virtuális érintőképernyőként teremt kapcsolatot a vezető és a jármű között, a lebegő kijelző érintés-érzékeny funkciói pedig ujjhegy-tapintásokkal és egyszerű gesztusokkal vezérelhetők.

HoloActive Touch

A BMW HoloActive Touch a BMW i divízió Inside Future névre keresztelt utastér-elrendezési koncepciójának része, amely arra hivatott, hogy megismertesse a CES látogatóival az intelligens hálózatba kapcsolt jövőbeni okosautók mobilitási élményét és kézzelfogható közelségbe hozza az automatizált járművek világát.

A BMW HoloActive Touch egy technológiában egyesíti a BMW Head-Up kijelző, a BMW Gesztusvezérlés és az érintőképernyő előnyeit, amelyeket további funkciókkal kiegészítve páratlanul egyedülálló felhasználói felület jön létre. A műszerfal gombjai az autóipar történetében most először fizikai kontaktus nélkül működtethetők, miközben a technológia a hagyományos érintőképernyőkhöz hasonlóan a teljes kezelőfelületet láthatóvá és tapinthatóvá teszi.

A BMW már a Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállítás korábbi felvonásain is számos úttörő kijelző-koncepcióról és innovatív vezérlési tanulmányról rántotta le a leplet. A 2015-ös expón debütált gesztusvezérlési koncepció például ma már a BMW 7-es sorozat és a BMW 5-ös sorozat modelljeihez is elérhető opció. A BMW Gesztusvezérlést ezt követően a 2016 januárjában bemutatott BMW AirTouch technológia fokozta még tovább: az innovatív technológia szenzorjai a háromdimenziós kézmozdulatokat is felismerik, miközben a hatalmas panorámakijelző egyetlen, fizikai kontaktus nélkül működtethető érintőképernyőként funkcionál.

A BMW HoloActive Touch ezen vezérlési funkciókat, valamint a vezető és a jármű közötti interaktív kapcsolatot is teljesen új szintre emeli. A műszerfal-koncepció kezelőfelülete a BMW Head-Up kijelző alapelve szerint működik: a digitális gombokat egy tükröket alkalmazó színes projektor-technológia vetíti ki az utastéri középkonzol magasságába, a vezető jobb kezéhez. A digitális felület ezúttal nem a szélvédőn, hanem a középkonzol felett, lebegő formában jelenik meg, a kivetített gombok és funkciók pedig egy okostelefon kezelőfelületéhez hasonlóan, játszi könnyedséggel konfigurálhatók. A vezető jobb kézfejének mozdulatait egy intelligens kamera figyeli, amely az ujjhegy-tapintásokat is tökéletes részletességgel érzékeli. Amint a vezető megérint egy virtuális gombot vagy funkciót, az ikon aktiválását egy apró fénygyűrű jelzi.