2016. december 26. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

Teljessé vált Škoda Octavia palettája

Felfrissült a terepjárós vonásokat felvonultató Scout modell is, ezzel teljessé vált a megújult Škoda Octavia modellpalettája. Az Octavia Scout háromféle motorral, okos összkerékhajtással, 30 mm-rel megemelt futóművel és remek vontatási képességgel érkezik.

161221-SKODA-OCTAVIA-SCOUT-1

Az Octavia Scout is átesett a ráncfelvarráson, megkapta a szélesebb hűtőrács és osztott fényszórók jellemezte új frontrészt. Motorházteteje is karakteresebb lett, kristályhatású fényszórói pedig immár teljesen LED-es kivitelűek. Az átrajzolt ködlámpák és a hátsó lámpák is diódásak. A Scout modellt a család többi tagjaitól elsősorban az ezüstszínű lökhárító védőelemek, a fekete műanyag koptatók és a műanyag hasburkolat különböztetik meg.

161221-SKODA-OCTAVIA-SCOUT-2

Az Octavia Scout nehéz terepen is jól elboldogul elektronikusan vezérelt, hidraulikus többtárcsás kuplunggal dolgozó négykerék-hajtásánek és 30 mm-rel megemelt futóművének köszönhetően. A kocsi első terepszöge 16,6, míg a hátsó 14,5 fokra nőtt, segítve az előrejutást nehéz körülmények között. Mindkét tengelyre elektronikus differenciálzárat szereltek, amelyek nedves, csúszós vagy homokos útfelületen is sima elindulást szavatolnak. Lejtőn az Off-Road funkció segít a pilótának, állandó sebességgel való ereszkedést tesz lehetővé.

Az utasteret telerakták Simply Clever megoldásokkal. Ilyen például a fűthető kormánykerék és első ülések. A csomagtér 610 literes, de az üléseket síkba döntve 1740 literes raktér alakítható ki. Az Octavia Scout emellett – motortól függően – immár 2 tonnás fékezett utánfutót is vontathat.

Octavia Scout 3

A forgalmazás kezdetekor az Octavia Scout háromféle motorral lesz elérhető. Az első a 180 lovas 1,8 TSI benzines turbómotor, amely 216 km/órás végsebességet és 7,8 másodpercet gyorsulást szavatol. Dízelmotorból kétfajta van, a 150 és 180 lóerős 2.0 TDI; az előbbi négykerék-hajtással és 7-fokozatú DSG váltóval most első ízben jelenik meg az Octavia palettáján. A gyengébbik gázolajos 9,1 másodperc alatt gyorsít százra és 207 km/órás végsebességet tesz lehetővé, míg az erősebbik 7,8 szekundumra szorítja le a százas sprintet, és 219 km/órára emeli a végsebességet.