2017. január 09. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatkozott a Lexus új zászlóshajója

A Detroiti Autószalonon bemutatkozott az új Lexus LS. A radikális diázájnú luxuslimuzin az eddigi legmozgékonyabb és legkényelmesebb LS, egy vadonatúj, kettős turbófeltöltésű V6-os motor hajtja, melyhez 10-fokozatú automata sebességváltót kapcsoltak. A biztonságról minden idők legfejlettebb biztonsági rendszere gondoskodik, míg az utastér a letisztult, hagyományos japán szépérzék és a minden szempontból új szintre emelt luxus ötvözetét kínálja.

28 évvel ezelőtt megtörtént az, ami addig lehetetlennek tűnt: első és egyetlen modellje, az LS bemutatásával a Lexus fenekestül forgatta fel luxusautók kategóriáját. Az 1990-es LS 400 luxusa, addig sosem tapasztalt kényelme, teljesítménye, zajtalan és sima működése, összeszerelési minősége és részletkidolgozása egyszerűen lenyűgözte a szaksajtót és a vásárlókat. Ráadásul a márka a kiváló autó mellé olyan szolgáltatásokat és ügyfél-elégedettséget biztosított, ami páratlan volt a piacon. Most pedig a Lexus arra készül, hogy újra megismételje lépését a vadonatúj, ötödik generációs LS bemutatásával. Az új LS kívül-belül jellegzetesen japán jegyeket hordoz – és persze utolérhetetlen luxust kínál. A mintegy 90 piacon megjelenő autó a márka legújabb globális modellje.

Ahogyan az eredeti LS magát a Lexus márkát is képviselte, úgy a vadonatúj 2018-as LS is a márka dinamikusabb irányvonalát tükrözi. Az LS szedánok minden generációja a modern luxus, a kézműves minőségű kidolgozás, a teljesítmény és a biztonság csúcsát kínálta – akárcsak a sorozat legújabb tagja, amely emellett még mélyebb érzelmeket ébresztő formavilággal lép színre. A vadonatúj LS megalkotásához teljesen tiszta lappal kezdett hozzá a Lexus, új szemlélettel képzelve el, milyennek is kell lennie egy igazi zászlóshajónak. A cél nem a Lexus erényeinek továbbfejlesztése volt, hanem hogy túlszárnyalják a világ luxusfogyasztóinak elvárásait.

A Lexus olyan dizájnt alkotott, amely egy klasszikus, “hármas osztású” szedán térkínálatát és kényelmét nyújtja, ugyanakkor mindezt egy négyajtós kupé stílusos megjelenésébe csomagolta, ami vonzóbbá teszi az autót a fiatalabb luxusfogyasztók körében. Elődjével összehasonlítva az új LS 15 mm-rel alacsonyabb (1450 mm), motorházteteje és csomagtartófedele pedig 30 illetve 41 mm-rel mélyebben húzódik. Az autó teljes hossza 5235 mm, szélessége 1900 mm, tengelytávja pedig 3125 mm, tehát 35 mm-rel bővebb, mint a most kifutó LS nyújtott változatáé. Az autó a vállalat vadonatúj, kifejezetten hátsókerék-hajtású luxusautók számára kifejlesztett globális padlólemezének meghosszabbított változatára (GA-L) épül.

Az új LS az első Lexus szedán hat oldalablakos kialakítással, és abban is első a márka limuzinjai közt, hogy a mérnökök az oldalablakokat síkba hozták az ajtóoszlopok felületével. A különleges megjelenésű orsó formájú hűtőrács hálómintázata más- és másféle felületűnek tűnik a fényviszonyok változásával. Az LS-hez öt új keréktárcsa is készült; ezek közül kettő 19 colos, három pedig 20 colos.

A Lexus arra törekedett, hogy az új LS kabinja hívogató és otthonos legyen az utasok számára, miközben mindenben támogatja a vezető dolgát. Új tervezésűek az ülések, amelyek között 28 irányú motoros állítással, fűtés-, hűtés- és masszázsfunkcióval is rendelkező darabok is vannak. Az organikus formavilágú műszerfalon egységes magasságban, logikus csoportokra osztva helyezkednek el a kijelzők. Hátra is jutott fűtés, hűtés és masszázsfunkció. A lábtér nagyobb, mint a korábbi LS-modellekben volt, és a hátsó szélső ülésekhez rendelhető luxuscsomagban olyan tételek szerepelnek, mint a Shiatsu masszázs és a kihajtható lábtartó. Ugyancsak e csomag részeként az első utas mögötti ülés akár 48 fokos szögig is hátradönthető, illetve a kiszállás megkönnyítésére 24 fokig előredönthető.

A világítástechnika és a részletek gondos kidolgozása érzékletesen hangsúlyozza ki az LS szépségét. A kárpitozás részletmegoldásai a japán kultúra legszebb hagyományait idézik, hatásosan kombinálva a hagyományos japán esztétikai megoldásokat a modern gyártási technikákkal. Mindez hatásosan érvényesül a jellegzetes apróságokban, például a japán lámpások által ihletett gyönyörű hangulatvilágításban, vagy a kartámaszokban, amelyek lebegni látszanak az ajtópanel mellett. A Shimamoku famintázat ihletével született új megoldás művészi módon egyesíti a fa természetes textúráját és a kifinomult japán ‘csíkozott fa’ felületkidolgozást, amit lézeres metszéssel készítenek. Az új minták közt megtalálható még a Művészi Fa/Organikus, a Művészi Fa/Halszálka és a Lézermetszés Special változat is.

A Lexus úgy hangolta az LS kipufogórendszerét, hogy az kellemesebb motorhangot közvetítsen, ugyanakkor olyan módon alakította ki az utasteret, hogy az autó teljes csendben suhanjon. Az új hangszigetelési módszerek minden eddiginél hatékonyabban nyelik el a környezet zajait. Az aktív hangvezérlés még csendesebb környezet teremt: a berendezés felméri a kabinba szűrődő motorzajt, és az audiorendszer hangszóróin keresztül azzal ellentétes rezgésű hangot sugároz, kioltva ezzel a kellemetlen frekvenciákat. Az LS nyugodt utastere ideális hely arra, hogy érvényesüljön az alapfelszereltségként kínált prémium audiorendszer vagy a hifi-rajongóknak szánt, a mennyezetbe épített hangszórókkal 3D surround hangzást kínáló opcionális Mark Levinson audio-csomag kifogástalan hangzása. A 12,3 colos navigációs kijelző mellett az LS vásárlója egy nagyméretű head-up display-t is rendelhet.

Az új LS modellben az Integrált Járműdinamikai Vezérlőrendszer (VDIM) legújabb generációja gondoskodik az autó kiegyensúlyozott uralhatóságáról és a stabil, mégis kényelmes rugózásról. Ez a rendszer összehangoltan vezérli a jármű összes alrendszerének – vagyis a fék, a kormány, a hajtáslánc és a futómű – működését, irányítása alatt tartva a hosszanti, oldalirányú és függőleges mozgásokat, és mérsékelve karosszéria perdületét, a dőlését és bólintását. E mozgások optimális vezérlése kimagasló rugózási kényelmet, jobb útfogást és biztonságot, valamint élvezetes irányíthatóságot eredményez.

Az autó vezethetőségét még magasabb szintre emeli az aktív stabilizátorok alkalmazása és az önálló első- és hátsókerék-kormányzással kiegészített Lexus Dynamic Handling (LDH) rendszer. A VDIM akkor is képes stabilizálni az autó mozgását, amikor a kerekek eltérő tapadású felületeken, például az egyik oldalon száraz aszfalton, a másik oldalon pedig jégen futnak. Az új LS megalkotásához a mérnökök kis tömegű anyagok felhasználásával mintegy 90 kilogrammal csökkentették az LS padlólemezének és karosszériájának súlyát. A tömegcsökkentésnek, az új V6-os motor bevezetésének és a merevebb karosszériának köszönhetően az autó jóval dinamikusabb vezetési élményt kínál.

A komoly teljesítmény és a kiváló üzemanyag-fogyasztás jegyében született meg a vadonatúj, 3,5 literes V6-os motor, amit a Lexus kifejezetten az új LS-hez tervezett, és amelynek vadonatúj, kettős turbófeltöltése a vállalat F1-es technológiáján alapul. Az LS új motorja olyan erős, ahogyan az egy zászlóshajó esetében elvárható: teljesítménye 421 lóerő, forgatónyomatéka pedig 600 Nm, vagyis a vonóerő hasonló a most kifutó LS modell V8-as motorjáéhoz. Az LS várhatóan 4,5 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órás sebességre (AWD).

A Normal, Sport és Sport+ üzemmódok kiválasztásával a vezető beállíthatja a hajtáslánc reakcióit, miközben pontosan annyi motorhang szűrődik be az utastérbe, hogy az sportos érzetet keltsen. A luxusszedánban elsőként alkalmazott 10-fokozatú automata sebességváltó már ismerős lehet az LC 500 kupéból, és most az új LS zászlóshajóban is feltűnik. Ez egy nyomatékátalakítós automata egység, amely annyira gyorsan kapcsol, hogy méltó vetélytársa a duplakuplungos szerkezeteknek.

Építési módjának köszönhetően a vadonatúj LS nagyfokú passzív biztonságot nyújt egy esetleges ütközés során. A Lexus emellett olyan technológiákkal is felszerelte az autót, amelyek segíthetnek elkerülni az ütközést, vagy hatásosan mérsékelhetik annak hatását. Az LS felszereltségében a Lexus Safety System+ csomagja is szerepel, amellett pedig a kínálat része a fejlett biztonsági rendszer, amelyben a világon elsőként jelenik meg az aktív kormányzással kiegészített ösztönös gyalogosfelismerés. Ha a rendszer egy gyalogost észlel az autó forgalmi sávjában – és gázolásveszély fenyeget –, az LS automatikusan fékez, és kikerüli a sávban álló embert.