2017. január 14. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Nem fizeti ki a 29 milliós javítási számlát egy Aston Martin tulaj

Drága autónak a fenntartása is költséges, és ezalatt nem csak a kötelező szervizeket kell érteni, hanem egy balesetből adódó javítást is. Egy Aston Martin DB9 tulaj nemrégiben szembesült ezzel egy kellemetlenül magas számla formájában.

Nem csak öröm és szórakozás egy drága sportautó birtoklása, bizony ennek az éremnek is két oldala van, méghozzá a magas fenntartási költségek személyében.

A kötelező szervizek, a magas adók és biztosítások, a nemvárt meghibásodások és bizony a baleset esetén szükséges javítások is ide sorolhatók. Tudta ezt annak az ezüst Aston Martinnak a kanadai tulajdonosa is, aki egy kicsúszást követő baleset után adta be javításra kedvencét, majd a műveletek befejeztével hívták, hogy átveheti az autót.

Ez nem is lenne gond, ha a 200 ezer kanadai dollárt (44 millió forintot) érő autó javítását nem 132 ezer dollárért (29 millió forintért) viszik végbe. A részletes leírás alapján nem csak a kötelező dolgokat cserélték, hanem például a karbon fékek dugattyúit (30 ezer dollár) és egyéb elhasználódott dolgokat. Persze úgy gyorsan összecsöpög a hatalmas összeg, ha egy fényszóró 7000 dollár (másfélmillió forint) vagy a fényezés 900 dollár (200 ezer forint).

Ezt persze az autót birtokló hölgy nem volt hajlandó elfogadni, így viszont napi 200 dolláros tárolási díj csapódott a számlához, amely azóta 18 ezerre hízott. Az ügy azóta zátonyra futott, a hölgy pedig úgy érzi, mindenki átverte, a szerviz ennek ellenére törekszik minél előbb és a lehető legjobban lezárni az ügyet, így felajánlottak 5 ezer dollár kedvezményt, valamint a 18 ezres tárolási díj semmissé tételét, ha a egy héten belül kifizeti a maradékot és elviszi az autót.

Fair ajánlat?