2017. január 18. 13:05   |   Autoblog
címkék:  

Nagyot változott a Ford Mustang

Új arcot kapott és számos modern technológiával gazdagodott a Ford Mustang, a világ legnépszerűbb sportkupéja. A hátsókerék-hajtású pony car mostantól még inkább testre szabható, minőségibb hatást kelt, ezenkívül komolyabb futóművet és erősebb motorokat kapott.

A ráncfelvarrt Mustang teljesen új tervezésű frontrészt kapott, ami átformálta, legfőképpen szúrósabbá tette a tekintetét. Laposabb lett az orr-rész, átfaragták a lökhárítókat és szélesebb hűtőmaszkot illesztettek fel, s a fényszórókat is morcosították. Az autó agresszívabb pillantású, s a motorházteteje is izmosabb. Fontos újítás továbbá, hogy a fényszórókat, az irányjelzőket és a ködlámpákat teljesen LED-es kivitelűre cserélték mindegyik modellen, s a hátsó LED-es lámpákat is átrajzolták.

A hátsó lökhárítót is átszabták, s új opciós hátsó légterelő szárnyat rajzoltak a Mustanghoz. A kipufogócsöveken is variáltak; az Ecoboost modell oldalanként egy, míg a V8-as motorral szerelt változatok dupla-dupla végződéssel jönnek. A külső színek és könnyűfém keréktárcsák kínálatát is jelentősen bővítették: három új árnyalat – Kona kék, Ingot szürke és Fury narancs –, és összesen 12-féle könnyűfém felni közül lehet válogatni.

A műszerfalat kellemesebb tapintású anyagokból rakták össze, a középkonzolon dupla öltéses burkolat és puha térdtámaszok, míg körös-körül valódi alumínium betétek fokozzák a minőségérzetet. Az üléseket is áttervezték és újrakárpitozták, a kormánykerék pedig fűthető kivitelben is elérhető. Nagy újdonság a feláras, 30 centiméteres digitális LCD műszeregység, amely három különböző séma szerint konfigurálható. A MyMode funkció szintén nóvum, ezzel az ügyfelek elmenthetik kedvenc hajtáslánc-beállításaikat. A Mustang GT-hez emellett rendelhető pillangószelepes sportkipufogó-rendszer, szolidabb vagy erőteljesebb hangzással.

Az új Mustang emellett vezetői asszisztens rendszerek egész tárházát kapta meg. Elérhető hozzá ütközésre figyelmeztető rendszer gyalogosfelismeréssel, követési távolságra figyelmeztető rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető és sávtartó asszisztens, továbbá fáradságfigyelő rendszer.

A kocsi felfüggesztésén is javítottak a mérnökök. Mindegyik modellen új lengéscsillapítók és stabilizátorrudak szavatolnak jobb kezelhetőséget és irányíthatóságot. Felárért pedig választható mágnesezhető folyadékkal töltött lengéscsillapítókkal szerelt adaptív felfüggesztés, amely folyamatosan alkalmazkodik az útfelülethez és a kiválasztott menetmódhoz.

A Mustang erőforrásait is továbbfejlesztették, ám kevés konkrétumot árultak el. A 3,7 literes V6-os egységet lassan Amerikában is nyugdíjazó 2,3 literes négyhengeres EcoBoost turbómotort például átkalibrálták, így gyarapodott a nyomatéka. Az 5 literes V8-ast viszont alapjaiban dolgozták át, így erősebb lett és magasabb fordulatszámon pörög, mint korábban. Kettős befecskendezéssel látták el, nagynyomású közvetlen és alacsony nyomású indirekt befecskendezéssel, ami masszív alsó tartományokban leadott nyomatékot és nagy fordulaton tapasztalható komoly teljesítményt eredményezett.

Ezzel párhuzamosan a manuális váltóművet is módosították, a régi hatfokozatú automataváltót pedig tízsebességesre cserélték. Utóbbi, új fejlesztésű egység a Mustanghoz valaha kínált legjobb automataváltó és mindegyik modellvariánshoz rendelhető. A tízgangos váltómű jobb, kiegyenlítettebb teljesítmény-leadást és élénkebb reakciót szavatol.

A Ford eddig legfejlettebb Mustangja idén ősszel jelenik meg Észak-Amerikában, az európai forgalmazás kezdetéről egyelőre nincsenek információk.