2017. február 13. 12:40   |   Autoblog
címkék:  

Sofőrös luxusterepjáró a Maybachtól

A Maybachnál hagyománya van a nyitható hátsó utasterű Landaulet típusoknak, a Mercedeshez tartozó márka azonban most egy rendhagyó ilyen modellel állt elő. A Mercedes-Maybach S osztály és az S 650 Cabriolet után egy valódi terepjáróval jelentkezett. A különleges G 650 Landaulet a hasonlóan egzotikus AMG G 63 6×6 és G 500 4×42 modellvariánsok sorát folytatja. Csak 99 darabot készítenek belőle.

A Mercedes-Maybach G 650 Landaulet kétségtelenül a legexkluzívabb, legkülönlegesebb G-osztály, amit valaha építettek, s bizonyítja, mennyi potenciél rejtőzik még a típusban. Közel négy évtizedes karrierje alatt a terepjáró – eredeti, szögletes formájának megtartása mellett – képes volt újra és újra megújulni, s új szintre emelni a luxusterepjáró fogalmát. A G 650 Landaulet pedig nem más, mint a sofőrös limuzin és a kőkemény terepjáró egyedi ötvözete.

Azt hihetnénk, hogy a G 650 Landaulet alapját a hosszú G-osztály szolgáltatta, ám ez nem így van: a mérnökök a portáltengelyes, emelt hasmagasságú G 500 4×42 modellből indultak ki. A jármű 5345 mm hosszú, tengelytávja 3428 mm-es, magassága 2235 mm, hasmagassága pedig megközelíti a fél métert. Négy személy főúri kényelemben utazhat benne.

A sofőr és az első utas felett zárt a fülke, a hátsó utasok feje fölül azonban gombnyomásra elhúzható a vászontető és feltárul a kék égbolt. A hátül ülőknek nagyon jó dolga van. Az S-osztálytól kölcsönzött multikontúr fotelek első osztályú kényelmet nyújtanak, felfújható légkamráik masszázzsal is kényeztetnek, de akár fekhellyé is alakíthatók. A fotelek között többfunkciós konzol húzódik, fűthető/hűthető pohártartókkal, kihajtható asztalkákkal és több vezérlőpanellel. Innen irányítható többek között a légkondicionáló berendezés, a környezetvilágítás és a vászontető. Az elválasztó falba két 25,4 centiméter átmérőjű médiakijelzőt is építettek, amelyek a hátsó szórakoztató rendszer részét képezik.

A Landaulet modell természetesen exkluzív, kétszínű designo bőrkárpitozást kapott, gyémántmintás varrással. A bőrhuzat és vászontető színe is választható; utóbbit háromféle árnyalatban lehet kérni, ami passzol az autó külső fényezéséhez.

A G 650 Landaulet külső ismertetőjegyei közé tartoznak a dupla krómrudas hűtőrács, a 22 colos, különleges kivitelű öt duplaküllős könnyűfém keréktárcsák, az elektromosan lenyíló oldalfellépők, az első és hátsó aláfutásgátló elemek, a valódi szénszálas kerékjárati ívek, továbbá a hátfalra szerelt pótkerék.

A Mercedes-Maybach legújabb modellje kemény terepen is megállja a helyét, ott is előrejut, ahol mások már feladják. Hasmagassága a portáltengelyes kialakítás miatt 45 centiméter, 325/55 R 22 méretű terepmintás abroncsokon gördül, s megtalálható benne a három zárható differenciálmű, továbbá a felező fokozattal kiegészített osztómű, mint a normál G-osztályos modellekben. Orrában pedig Mercedes-AMG V12 biturbó motor lakik, 630 lóerős teljesítménnyel és 1000 Nm nyomatékkal.

A Landaulet járműveknek hosszú hagyománya van a stuttgarti központú autógyártónál. Az első ilyen típusú modell, a Benz 25/45 PS 1910-ben jelent meg. Később, a 60-as években híressé vált a Mercedes-Benz 300 d Landaulet és a Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulet (1964), a legutolsó Maybach Landaulet pedig 2008-ban lépett színre.

Ahogy a Mercedes G-osztály mindegyik modelljét, úgy a Mercedes-Maybach G 650 Landauletet is a Magna Steyr-nél, az ausztriai Grazban fogják gyártani. A nyitható tetejű, négyüléses offroader világpremierjét a márciusi Genfi Autószalonon tartják, ahol az értékesítése is megkezdődik. Csak 99 darabot készítenek belőle, a kiszállítások ősszel indulnak.