2017. február 24. 17:25   |   Autoblog
címkék:  

Háromhengeres motort kap a Ford Fiesta ST

A Ford ma bemutatta az új generációs Ford Fiesta ST modellt, amit egy vadonatúj háromhengeres 1,5 literes EcoBoost motor hajt. A motor ugyanakkora teljesítményű, mint a jelenlegi 1,6-os blokk, 200 lóerőt és 290 Nm nyomatékot ad le, 6,7 másodperces nulla-százas sprintet garantálva.

A Fiesta ST harmadik generációs változata lesz az első Ford Performance modell háromhengeres motorral, és az első Fiesta ST választható üzemmódokkal; a Normal, Sport és Versenypálya beállítások áthangolják a motor, a kormánymű és a stabilitásvezérlés működését, hogy az autó közúton és versenypályán egyaránt kimagasló vezetési élményt biztosítson.

A kiválasztott üzemmódtól függően működik majd a Fiesta ST elektronikus hangzásjavítás technológiája (ESE) és az aktív kipufogószelep is, még magasabb szintre emelve a vezetés élvezetét. E technológiák kiemelik az új 1,5 literes EcoBoost erőforrás egyébként is sportos hangszínét. Emellett a motorban hengerlekapcsolásos technológia is működik, várhatóan 114 g/km értékre mérsékelve az autó CO₂-kibocsátását.

A 2018 elejétől három- és ötajtós változatban megrendelhető új generációs Fiesta ST kínálatában minden eddiginél többféle belső kialakítás és az autó személyre szabását segítő opció szerepel; a merész és egyedi külső stíluselemek között például versenyautós ihletésű, hálómintázatú hűtőrácsot és exkluzív, 18 colos könnyűfém keréktárcsákat is találunk.

A Ford EcoBoost benzinmotor-kínálatának legújabb tagja az 1,5 literes EcoBoost erőforrás. Az új motorban nagynyomású közvetlen befecskendezés, kettős független változó szelepvezérlés és turbótöltés optimalizálja a teljesítményt és a fogyasztást. A tisztán alumíniumból készített blokk integrált kipufogócsonkja is a teljesítmény növelését szolgálja, mivel a motor így hamarabb éri el optimális üzemi hőmérsékletét. Ez a megoldás a kipufogógázok útját is lerövidíti a hengerek és turbótöltő között, így hamarabb áll rendelkezésre a forgatónyomaték. Az erőforrás korom-emisszióját részecskeszűrő technológia csökkenti.

Az agilis és közvetlenül reagáló Ford Performance futóművet fejlett nyomatékvektor szabályozás egészíti ki, kanyarodás közben az ívbelső első kerék fékezésével javítva az autó úttartását és csökkentve az alulkormányzottságot. A háromféle üzemmódba kapcsolható ESC használatával a vezető megválaszthatja, hogy teljes, korlátozott, illetve nulla beavatkozást engedélyez a rendszernek.

Az új generációs Fiesta ST személyre szabását minden eddiginél több opció és technológia szolgálja. A vásárlók a díszítő elemek széles kínálatából választva alakíthatják egyéni ízlésükhöz a váltókart, a kormánykereket, az ajtóbehúzókat és a műszerfalat, emellett pedig több különleges stílus-csomag is szerepel az autó kínálatában.

A Fiesta ST utasterében lapított alsó karimájú kormánykerék és kiváló megtámasztást nyújtó Recaro ülések találhatók. A külső fényezések listáján az új Liquid Blue árnyalat is megjelenik, és a Fiesta ST-hez exkluzív 18 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők.

A Fiesta ST tulajdonosai a Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerén keresztül egyszerű, szokványos hangutasításokkal kezelhetik az audiót, a navigációt és csatlakoztatott okostelefonokat. Az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerekkel kompatibilis SYNC 3 kezelőfelülete egy ‘lebegő’ kialakítású, tablet-stílusú, akár 8 colos színes érintőképernyő, ami a kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető.