2017. március 07. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Egy 911-es utcára és versenypályára

Versenysportot idéző teljesítmény, szisztematikus könnyűépítés és szűretlen vezetési élmény – így lehetne dióhéjban összefoglalni a Porsche 911 GT3 koncepcióját. A radikális ‘kilenctizenegyes’ új generációja, amely minden eddiginél intenzívebb kapcsolatot teremt a hétköznapi használhatóság és a versenypályázás között, a Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét.

A fejlesztés középpontjában az új 4 literes boxermotor állt. Az 500 lóerő csúcsteljesítményre képes magas fordulatszámú szívómotor egyenesen a 911 GT3 Cup versenyautóból származik, és szinte változtatás nélkül került át az utcai modellbe.

A Porsche GT-sorozatú sportautók túlnyomó többségével tulajdonosaik gyakran ellátogatnak a versenypályákra. Az új 911 GT3 pedig ott tudja igazán megmutatni, hogy mire képes valójában. A mindössze 2,86 kg/lóerős tömeg/teljesítmény aránynak, valamint a szériában járó, kimondottan a GT3-hoz optimalizált 7-sebességes PDK váltóműnek is köszönhetően a teletankolva 1430 kg tömegű kétüléses sportautó mindössze 3,4 másodperc alatt abszolválja a 0-100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig 318 km/h.

A klasszikus sportautók rajongói és a vezetés szerelmesei a kínálatba frissen bekerült hatsebességes, manuális sportváltó érkezésének örülhetnek, amivel a 911 GT3 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig eléri a 320 km/h-t.

Az új 911 GT3 futóműve, amit a tervezők a még jobb menetdinamika érdekében áthangoltak, a Porsche versenysportban gyűjtött tapasztalataiból profitál. A 911 Carrera S modellel összehasonlítva az új kétüléses 25 mm-rel alacsonyabban fekszik. A még precízebbé varázsolt futómű fantasztikus kezelhetőséget és menetdinamikát szavatol, amiben jelentős szerepe van a szériában járó aktív hátsókerék-kormányzásnak. A sebesség függvényében az első kerekekkel megegyező, vagy éppen ellentétes irányba forduló hátsó kerekek egyszerre fokozzák az agilitást és a stabilitást. Továbbá a menetdinamika szempontjából rendkívül fontosnak számítanak a dinamikus motortartó bakok, valamint az önzáró hátsó differenciálmű.

A megjelenés tekintetében a 911 GT3 egy pillanatig sem titkolja küldetését. A domináns, szénszálból készített hátsó szárny egyértelműen jelzi, hogy a sportautó formáját az aerodinamika alapjaiban meghatározza. A könnyűépítésű első lökhárító, valamint az első légterelő az áramlások optimalizálásának jegyében született, és a levegőkilépőkkel és egy új diffúzorral ellátott hátsó lökhárítón szintén észrevehetjük az aerodinamikai továbbfejlesztés nyomait.

Az utastérben a 360 mm átmérőjű sportkormány egyenesen a 918 Spyder szupersportautóból származik. A vezető és utasa a menetdinamikát testközelből a Porsche Sport Plus ülésekben tapasztalhatja meg, amelyek hangsúlyosabb oldaltartással és mechanikus hosszirányú állíthatósággal rendelkeznek, miközben a háttámla-dőlésszög és az ülésmagasság elektromosan szabályozható. Mivel a 911 GT3 tradicionálisan kétszemélyes, ezért a hátsó ülések helyén egy borítás található.

Opcionálisan a Porsche a 911 GT3-hoz három további ülést kínál: az adaptív Sport Plus ülések a komfortot maximalizálják, esetükben az összes ülésfunkciót elektromosan lehet állítani. A második lehetőséget a dönthető háttámlával és integrált mellkaslégzsákkal ellátott, hosszirányban manuálisan állítható Sport kagylóülések, a harmadikat pedig a rendkívül könnyű, szénszál-erősítésű műanyagból készülő, szénszálas vázú verseny kagylóülések képezik.

A valós idejű forgalmi információkkal dolgozó, online navigációs modullal kiegészített PCM multimédiás rendszer mellett a Connect Plus modul, valamint a Porsche Track Precision App alkalmazás is a szériafelszereltség részét képezi. Az alkalmazás a 911 GT3 vezetői számára lehetővé teszi, hogy a versenypályákon regisztrált illetve eltárolt telemetriák alapján okostelefonjuk kijelzőjén keresztül utólag részletesen kielemezhessék vezetési stílusukat, körideiket és a különféle menetadatokat.

Az új 911 GT3 máris megrendelhető a Porsche Centrum Budapest márkakereskedésben, a piaci bevezetés pedig várhatóan június közepére tehető. Az új nagyteljesítményű 911-es alapára Magyarországon bruttó 162 662 euró.