2017. április 19. 16:40   |   Autoblog
címkék:  

New Yorkban debütált a Lexus LS sportváltozata

A Lexus LS kínálata egy látványos sportváltozattal bővült: az új F Sport kivitel minden eddiginél lelkesítőbb vezetési élményt kínál a luxuslimuzinok szegmenségben. A LS F Sport futóműve határozottan sportos vezethetőséget kínál, amit az exkluzív dizájnelemek, a 20 colos könnyűfém keréktárcsák és az elöl 6, hátul 4 dugattyús féknyergek tesznek teljessé.

Bár a Lexus csak nemrégiben mutatta be teljes egészében újratervezett zászlóshajóját, az LS 500 modellt, máris itt az autó F Sport kivitele. A benzinmotoros és hibridhajtású modellekhez egyaránt megrendelhető F Sport kivitel körültekintő futómű-tuningja és egyéb fejlesztései úgy tökéletesítik az autó vezetésének élményét, hogy közben kicsit sem csorbul az LS-től elvárt kifogástalan kényelem.

A Lexus dizájnerei nem dőltek elégedetten hátra, miután megalkották az LS kupés sziluettjét és a Lexus jellegzetes, orsó formájú hűtőrácsának még bonyolultabb formavilágú változatát. Pihenés helyett azonnal nekiláttak az F Sport hűtőrács kifejlesztéséhez; a kívánt textúra és fényhatás elérése még úgy is majdnem öt hónapot vett igénybe, hogy a munka egy részét számítógépes tervezéssel végezték. Az F Sport hűtőrácsot sportos hatású oldalsó légbeömlők is kiegészítik, ám ez nem csupán dizájn-geg, hanem az autó fokozott hűtési igényét is kielégíti. A F Sport kivitel különleges hűtőrácsa, csomagtér- és küszöbelemei még merészebbé varázsolják a szedán külső megjelenését, s a hatást tovább fokozzák az exkluzív, 20 colos könnyűfém keréktárcsák. Azok számára, akik szeretnének még látványosabban kitűnni a tömegből, a gyár az F Sport exkluzív fényezéseit, a White Nova és Heat Blue árnyalatokat ajánlja.

A Lexus az autó külsejéhez hasonlóan az utasteret is átformálta, egyedi kárpitokat és megoldásokat kínálva az F Sport vásárlóinak. A kabin leglátványosabb F Sport elemei az új első ülések, amelyek még jobb tartást kínálnak a dinamikus autózás közben. Az ülések felületének perforált mintázata és az egyedi alumínium díszítőelemek tovább erősítik a sportos hatást. Az F Sport kormánykerék mögött különleges sebességmérő-fordulatszámmérő műszer látható, amelynek oldalra elcsúszó gyűrűje további járműinformációkat is megjelenít; az LFA szupersportkocsiból származó megoldás még hatásosabban hangsúlyozza az autó dinamikus karakterét.

A Lexus dizájnerei kiemelt figyelmet fordítottak a részletmegoldásokra, amit jól példáz az alumínium gázpedál, fékpedál és lábtámasz kidolgozása, vagy éppen a perforált bőrrel borított váltókar. Az ülések és a tető kárpitozása különleges tapintású velúrból készül. Azok a vásárlók, akik még sportosabb hangulatra vágynak, az új, exkluzív vörös kivitelben is megrendelhetik F Sport modelljük utasterét.

A 2018-as LS F Sport változatokban a márka fejlett futóművezérlő technológiája, az Integrált Járműdinamikai Vezérlőrendszer (VDIM) legújabb változata működik. Az új VDIM összehangoltan vezérli a jármű összes alrendszerének – vagyis a fék, a kormány, a hajtáslánc és a futómű – működését, irányítása alatt tartva a hosszanti, oldalirányú és függőleges mozgásokat, és mérsékelve karosszéria perdületét, a dőlését és bólintását. E mozgások optimális vezérlése kimagasló rugózási kényelmet, jobb útfogást és biztonságot, valamint élvezetes irányíthatóságot eredményez. Kanyarodás közben a karosszéria kevésbé dől be, a rugózás pedig egyszerre stabilabb és kényelmesebb.

Az LS F Sport alapfelszereltségének részét képezik a 20 colos könnyűfém keréktárcsák (245/45 és 275/40 abroncsokkal), valamint a nagyobb első és hátsó fékek (elöl 6, hátul 4 dugattyús féknyergek). Az LS F Sport modell felszereltségében az LHD (változó áttételű kormánymű és dinamikus hátsókerék-kormányzás) is szerepel (csak az LS 500h modellhez), akárcsak a gyors magasságállító funkcióval kiegészített, sportos hangolású légrugózás.

A Lexus kifejezetten a 2018-as LS 500 modellhez tervezte meg a 3,5 literes V6-os motort, amelynek vadonatúj, kettős turbófeltöltése a vállalat F1-es technológiáján alapul. Az új erőforrás egy V8-as teljesítményét kínálja (415 LE és 600 Nm), és a blokkhoz egy luxusszedánban elsőként alkalmazott 10 fokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. A motor széles nyomatéktartománya tökéletesen illik az F Sport karakteréhez; gázadásra az autó késlekedés nélkül gyorsulni kezd, és a forgatónyomaték mindaddig folyamatosan rendelkezésre áll, amíg a fordulatszámmérő mutatója a vörös mezőbe ér. Az Európában csak összkerékhajtással kapható LS 500 lenyűgözően gyorsan, mindössze 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.

Az LS 500h F Sport változat alacsony fogyasztás mellett kínál sportos vezetési élményt. Az új Multi Stage Hybrid rendszer hatásosan kombinálja az Atkinson-ciklusú, 3,5 literes, V6-os szívómotor és a két elektromotor/generátor erejét, valamint a kompakt és könnyű lítium-ion akkumulátor kapacitását. A V6-os motor közvetlen üzemanyag-befecskendezése, kis tömegű szelepvezérlése és Dual VVT-i technológiája minden fordulatszám-tartományban bőséges forgatónyomatékot biztosít. A rendszer együttes teljesítménye 354 lóerő. Az új hajtásláncban a Lexus fokozatmentes váltóművét egy különleges, négyfokozatú automata sebességváltó egészíti ki. Ezzel a megoldással négy fokozatban, a teljes fordulatszám-tartományban kihasználható a V6-os motor teljesítménye.

Manuális üzemmódban a két váltómű összehangolt működése egy 10 fokozatú sebességváltó érzetét kelti, így az LS 500h F Sport vezetője még dinamikusabban autózhat, a kormány mögötti váltófülekkel kapcsolva a sebességfokozatokat. Az alacsonyabb sebességtartományokban a Multi Stage Hybrid rendszer hosszabb távolságon mozgatja az autót elektromos hajtással, és adott körülmények mellett az LS 500h akár 140 km/órás sebességgel is haladhat tisztán az elektromotor erejével. A rendszer 5,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a hátsókerék-hajtású LS 500h modellt; ez megegyezik az előző generációs V8-as LS 460 gyorsulásával és 3 tizedmásodperccel jobb, mint a négykerék-hajtású LS 600h hasonló értéke.